תושב.ת יקר.ה,
על פי סעיף 324 לפקודת העיריות, על מנת לבצע העברת זכויות בנכס נדרש להגיש לרשם המקרקעין אישור העירייה לפיו שולמו במלואם כל החובות המגיעים לעירייה מאת בעל הנכס ביחס לנכס. אישור זה מעיד על סילוק חובות כמו: ארנונה, היטלי פיתוח, אגרות שונות ועוד. יש למלא את הטופס ולצרף את המסמכים הנדרשים:
- צילום נסח רישום עדכני מלשכת המקרקעין (טאבו) - אם הנכס אינו רשום בטאבו, יש להציג אישור זכויות מהחברה המשכנתא או אישור זכויות מנהל (ובנוסף חוזה חכירה או חוזה פיתוח) או אישור זכויות בר-רשות
- צילום תעודה מזהה של שני הצדדים - תעודת זהות כולל ספח/ רישיון נהיגה/ מי שאינו אזרח ישראלי יצרף צילום של דרכון בתוקף/ צילום תעודת התאגדות (חברה/ עמותה/ שותפות).
- במקרה של מיופה כוח - ייפוי כוח מבעל הנכס וצילום תעודה מזהה (תעודת זהות/ רישיון נהיגה/ דרכון ישראלי) של מיופה הכוח.
מסמכים אחרים על פי סוג העסקה:
- לעסקת מכר - עותק שלם ומלא של הסכם המכר ובו תאריך של מסירת החזקה בנכס, בחתימת שני הצדדים
- להעברה ללא תמורה - תצהיר של שני הצדדים חתום בפני עורך דין. יש לציין אם יש צורך בשינוי שם המחזיק בנכס.
- לחכירה / הארכת חכירה - צילום חוזה חכירה או שטר חכירה, תצהיר בעל הנכס כי לא מדובר במכירה.
- להעברה מנאמן לנהנה - הודעת נאמנות ממס שבח או חוזה נאמנות או תצהיר של שני הצדדים חתום בפני עורך דין.
- לפירוק חברה - צו פירוק ופרוטוקול פירוק בחתימת המפרק ותדפיס מרשות התאגידים.
- לרישום / תיקון בית משותף - צילום התקנון המוסכם ותיק בית משותף.
- להעברה על פי הסכם גירושים - הסכם חתום על ידי הסמכות המשפטית לכך (ביהמ"ש).
- להעברה על פי הסכם ירושה – הסכם חתום על ידי הסמכות המשפטית לכך ("הרשם לענייני הירושה" במשרד המשפטים).
לקבלת אישור משכנתא אין צורך יותר באישור המועצה, התנאי בוטל בתקנות ההסדרים לשנת 2023.