חינוך ורווחה תחת קורת גג אחת: מטה יהודה הציגה מודל לשיתוף פעולה במוקד הידע הלאומי של משרד הפנים
ארז אמבר, ראש מינהל חינוך, והדס דוד, מנהלת אגף הרווחה במועצה האזורית מטה יהודה, הרצו בפני מנהלים בכירים מרשויות מקומיות מכל הארץ במרכז 'מקומות'. השניים שיתפו ביוזמות המשותפות של המועצה ובשיטות לפיצוח סוגיות מורכבות למען התושב.
מטה יהודה, מאי 2026 - המועצה האזורית מטה יהודה ממשיכה לבסס את מעמדה כרשות מובילה בניהול ממשקים וביצירת שיתופי פעולה בין-אגפיים. השבוע הוזמנו ארז אמבר, ראש מינהל חינוך, והדס דוד, מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים, להרצות במרכז 'מקומות' – מרכז הידע הלאומי לניהול מוניציפלי של משרד הפנים.
ההרצאה התקיימה במסגרת מפגש מיוחד תחת הכותרת 'הרחבת פרספקטיבה', המיועד למנהלים בכירים בשנתם הראשונה והשנייה בתפקיד. מטרת המפגש היא לייצר למידת עמיתים המעודדת ראייה רחבה ומשותפת של אגפי החינוך והרווחה ברשויות המקומיות, מתוך הבנה כי שילוב זרועות הוא המפתח למתן שירות מיטבי לתושב.
במהלך ההרצאה הציגו אמבר ודוד דוגמאות ליוזמות מבורכות שנולדו במועצה הודות לעבודה משותפת, וכיצד מצליחה המועצה "לפצח" סוגיות מורכבות הנוגעות לילדים, נוער ומשפחות דרך סנכרון מלא בין המערכות. השניים הדגישו כי שיתוף הפעולה אינו רק ברמה התפעולית, אלא מבוסס על תפיסה אסטרטגית המזהה את הפוטנציאל הטמון באיחוד משאבים וידע.
ארז אמבר, ראש מינהל חינוך במטה יהודה: "החינוך והרווחה הם שני צדדים של אותו מטבע כשמדובר ברווחת התושב. במטה יהודה אנחנו מאמינים ששיח פתוח ושבירת 'חומות' בין אגפים הם אלו שמאפשרים לנו לייצר מענה הוליסטי ומדויק יותר לכל אתגר שעולה מהשטח".
הדס דוד, מנהלת אגף הרווחה במטה יהודה: "המפגש במרכז 'מקומות' היה הזדמנות מצוינת להראות איך שיתוף פעולה טוב הופך מסיסמה למציאות בשטח. כשמנהלי אגפים רואים אחד את השני ואת הפוטנציאל המשותף, התושבים הם המרוויחים העיקריים".
מרכז 'מקומות' מהווה את חזית העשייה המקצועית של משרד הפנים, ומוביל תהליכי למידה, הכשרות מחייבות וימי פיתוח מקצועי למנהלים מכלל הרשויות המקומיות בישראל. בחירתה של מטה יהודה להציג את המודל שלה בפורום זה, מעידה על ההערכה המקצועית לה זוכה המועצה ברמה הארצית.