מועצה אזורית מטה יהודה ובית שמש מחזקות שותפות חינוכית אזורית


מינהל החינוך של המועצה האזורית מטה יהודה התארח השבוע בבית שמש בבית ספר ״בכפר״ למפגש מקצועי משותף עם מינהל החינוך של עיריית בית שמש, כחלק מהעמקת שיתופי הפעולה בין רשויות שכנות הפועלות במרחב משותף.

במהלך המפגש הוצגה תמונת החינוך של בית שמש – הצלחות לצד אתגרים – ובמקביל שיתפו נציגי מטה יהודה בעשייה החינוכית המקומית, ביוזמות מובילות ובמענים הרחבים הניתנים לתלמידים ולצוותים בשטח.

המפגש כלל גם עבודה מקצועית ממוקדת בקבוצות לפי תחומי אחריות, שאפשרה שיח עמוק ומדויק בין בעלות ובעלי תפקידים מקבילים, החל מהובלת מערכות חינוך ועד לעבודה יומיומית.

במינהל חינוך מטה יהודה מדגישים כי שיתוף ידע בין רשויות שכנות הוא מנוף משמעותי לשיפור מתמיד של המערכת, חשיבה משותפת ופתיחות מקצועית מייצרות הזדמנויות חדשות.

ארז אמבר, ראש מינהל החינוך במטה יהודה: “לפני כשנה אירחנו את מינהל החינוך של מטה בנימין וכיום המפגש עם בית שמש, אלו מפגשים מחזקים את ההבנה שלמידה הדדית בין רשויות שכנות תמיד משפרת את המקצועיות, מחזקת את המענה החינוכי ומקדמת פתרונות מדויקים לאתגרי השטח. נמשיך ללמוד וללמד יחד.”

יוסף גולדרינג, ראש מינהל חינוך בית שמש: המפגש עם מינהל החינוך של מטה יהודה היה עבורנו הזדמנות מקצועית ללמידה משותפת, להיכרות והעמקת הקשר בין הרשויות.
הביקור ב"בית ספר בכפר" המחיש כיצד ניתן לשלב חינוך ערכי פדגוגי יחד עם עבודה חקלאית ותהליכים רגשיים לכדי מענה חינוכי שלם ומשמעותי. אני רואה חשיבות רבה בהמשך שיתופי הפעולה, מתוך הבנה שהאתגרים החינוכיים משותפים והלמידה ההדדית היא מפתח להתקדמות ועליית מדרגה בקשר המשותף. נמשיך לפעול יחד כדי לקדם יוזמות חדשניות ולהעניק לתלמידים שלנו את המענים הטובים ביותר."

המפגש הסתיים בתחושת ערך גבוהה וברצון להמשך עבודה משותפת וכבר סוכם על סדרת מפגשים מקצועיים נוספים שיתקיימו בהמשך.