סוגרים שבוע עם אבישי | 16.04.26


תושבות ותושבים יקרים,

אנחנו מסיימים שבוע גדוש בעשייה, שבוע שבו הרגשנו יותר מכל את המעבר המורכב והעדין שבין שגרת המלחמה לבין החזרה המיוחלת לחיים מלאים בקהילה שלנו. בשבוע האחרון סיירתי ברחבי המועצה ופגשתי רבים מכם, ומה שבלט מעל הכל היא הרוח המיוחדת ומלאת החוסן של מטה יהודה.

החזרה לשגרה היא לא רק עניין טכני של פתיחת מוסדות, אלא קודם כל החזרת הביטחון והחיוך לילדים שלנו. התרגשתי מאוד לפגוש השבוע את צוותי החינוך המופלאים בבתי הספר שלנו, שיזמו אירועי תחפושות וחגיגות פורים "מאוחרות" עבור התלמידים. אחרי שבזמן החג המקורי נאלצנו לבטל את האירועים בצל המלחמה, הצוותים הוכיחו שאי אפשר לעצור את השמחה. לראות את הילדים מחופשים ומאושרים, גם אם זה חודש אחרי הזמן, זהו הניצחון האמיתי של הרוח הקהילתית שלנו.

השבוע ציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה וקיימנו את הטקס המועצתי באנדרטת יד ללוחמי גטו ורשה במעלה החמישה. לעמוד שם יחד, דור המייסדים לצד הדור הצעיר, זו תזכורת חיה להבטחה שלנו לזכור ולא לשכוח. מעבר לטקס הרשמי, זכיתי לבקר השבוע בבתיהם של כמה משורדי השואה המתגוררים אצלנו במועצה. המפגשים הללו תמיד מעניקים לי פרופורציה וכוח; לשמוע על הניצחון האישי שלהם ועל הבחירה להקים בית כאן אצלנו, זו השראה שנותנת משמעות עמוקה לכל מה שאנחנו עושים.

בזמן שהטבע סביבנו נמצא בשיא תפארתו, אנחנו כבר מסתכלים קדימה לעבר פסטיבל היין המסורתי שלנו שיתקיים ביוני הקרוב. אחרי תקופה לא פשוטה, הפסטיבל השנה יהיה סמל לחוסן של החקלאות המקומית ולחזרה לחגיגות המשותפות שלנו במרחבים הירוקים של המועצה. לצד ההתרגשות מהפריחה, עלינו לזכור כי העונה החמה שבפתח מביאה איתה גם אתגרי בטיחות. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם כבאות והצלה כדי להבטיח היערכות מקסימלית למקרה של שריפות. המועצה פועלת ליצירת קווי חיץ וחישוף שטחים, אך כאן אני זקוק גם לכם; אני מעודד כל אחד ואחת מכם לגלות אחריות אישית על המרחבים הירוקים הסמוכים לבתים ולממש פעולות מניעה באופן עצמאי. השמירה על הבית המשותף שלנו מתחילה בערנות ובטיפול במרחב האישי של כל אחד מאיתנו.

אני מודה לכם על השותפות ועל החוסן שאתם מפגינים. אנחנו ממשיכים לבנות, לזכור ולצמוח יחד.

מאחל לכם שבת שלום וסוף שבוע רגוע,

אבישי כהן

ראש המועצה