סוגרים שבוע עם אבישי | 19.02.26


תושבות ותושבים יקרים,

עבר עלינו שבוע שבו הרגשתי יותר מתמיד את פעימות הלב של מטה יהודה, בשטח, במפגשים האישיים ובתכניות לעתיד.

זה התחיל בישיבה מרגשת בלשכתי עם נציגת תנועת "בני המושבים" וצוות מחלקת הנוער שלנו. כשציינו 65 שנות פעילות לתנועה, לא יכולתי שלא להתמלא גאווה כשראיתי את הנתונים: כ-60% מבני ובנות הנוער שלנו פעילים בתנועות, והם אלו שיוצקים תוכן וערכים של מנהיגות ב-11 מיישובי המועצה. הנוער הזה הוא לא רק העתיד שלנו, הוא ההווה הכי מבטיח שיכולנו לבקש.

בסוף השבוע שעבר יצאתי לסיור לאורך תוואי הרכבת כחלק מההיערכות לפרויקט "פארק המסילה". לעמוד שם, בלב הטבע שלנו, ולראות איך התכניות יהפכו למציאות, זה רגע של חזון. הפארק הזה יהיה הרבה יותר משביל אופניים או פינת חמד, הוא הולך להעניק לכולנו מרחב של פנאי ואיכות חיים ששומר על המורשת ההיסטורית של הלב הירוק.

הביטחון שלכם עמד לנגד עיניי גם בביקור בתחנת המשטרה של מטה יהודה. בטקס סיום שנת הפעילות, פגשתי את השוטרים והמפקדים שעובדים איתנו יד ביד. השותפות הזו היא לא מובנת מאליה, והיה לי חשוב להודות להם באופן אישי על הלילות והימים שהם מקדישים כדי שכל תושב ותושבת ירגישו בטוחים בביתם.

השבוע גם חגגנו את יום המשפחה, ובבתי הספר שבמועצה ציינו את היום בדרכים שונות. התרגשתי לראות את התמונות המקסימות של המשפחות הצעירות שלנו שצולמו ביוזמת מרכז הצעירים, תמונות שפשוט מקרינות את החיוניות של הדור החדש במטה יהודה. הרוח הזו של משפחתיות וערבות הדדית היא מה שמייחד אותנו כקהילה אחת גדולה.

לקראת סוף השבוע, החושים כבר התחילו להתכונן לפסטיבל האוכל הכפרי שעתיד לקרות בשלושת השבועות הראשונים של חודש מרץ. ישבתי לערב עם הבשלנים שלנו, ושמעתי מהם על הטעמים והסיפורים שהם רוקחים לכם לקראת הפסטיבל. האנשים האלו הם הלב הפועם של התיירות במטה יהודה, והתשוקה שלהם מדבקת.

לסיום, לרגל פתיחת חודש הרמדאן, אני מאחל לכל תושבינו המוסלמים חודש של ברכה, שלום ואחווה. רמדאן כרים לכם ולמשפחותיכם.

אני מזמין אתכם לנצל את סוף השבוע לטיול בטבע המרהיב שלנו, שפורח עכשיו בכל פינה.

שבת שלום, אבישי כהן ראש המועצה האזורית מטה יהודה