26 שנה של טעמים, אנשים וקהילה פסטיבל האוכל הכפרי של מטה יהודה יוצא לדרך


המועצה האזורית מטה יהודה משיקה את פסטיבל האוכל הכפרי ה־26, אירוע הדגל הקולינרי של האזור, שהפך במרוצת השנים לסמל של חיבור בין אנשים, קהילות וטעמים. ערב ההשקה החגיגי התקיים השבוע במבשלת הבירה בשריגים, בהשתתפות משתתפות ומשתתפי הפסטיבל, הנהלת המועצה ונציגי מחלקת התיירות.

באירוע נכחו ראש המועצה אבישי כהן, סגנית ראש המועצה ומחזיקת תיק התיירות אפרת שלף טובול, מנהל אגף קהילה ויישובים לירון אהרון, מנהלת מחלקת התיירות רוני עירון וצוות המחלקה.

הפסטיבל ייפתח בסוף השבוע הראשון של מרץ (5.3) ויימשך שלושה סופי שבוע. השנה מצטרפים כעשרה מארחים חדשים לכ-70 עסקי קולינריה ותיקים המשתתפים בפסטיבל לאורך השנים.

מה שהחל לפני 26 שנה כמפגש אינטימי בין בתים, סירים ואנשים צמח והפך למרחב חי ותוסס של קולינריה ישראלית מקומית, המחוברת לאדמה, לחקלאות, ליזמות וליצירה. בלב הירוק של המדינה, בחבל היין הראשון בישראל, נרקם חיבור ייחודי בין מסורת לחדשנות, בין מזרח למערב ובין שורשים עמוקים לעשייה עכשווית.

ראש המועצה, אבישי כהן, אמר באירוע:
פסטיבל האוכל הכפרי של מטה יהודה הוא סיפור של דרך, של אנשים ושל שותפות אזורית שנבנתה לאורך שנים. השולחן שלנו הוא כמו החיים במועצה  מגוון ועשיר. יש סביבו מרוקאים, תימנים,כורדים, אתיופים, רוסים, דרום אמריקאים, אשכנזים, הודים ופרסים, כולם יחד, ולכולם יש מקום.

את האוכל במטה יהודה עושים באהבה או שלא עושים בכלל.”

כהן הוסיף: “אני מזמין את הציבור לקחת חלק במסע הקולינרי אל הצלחת האזורית של מטה יהודה זו הזדמנות לטעום, להכיר ולהרגיש חלק ממשהו גדול ומשותף.”

המועצה האזורית מטה יהודה מזמינה את הקהל הרחב להגיע, לטעום ולחוות את החיבור הייחודי שבין קהילה, חקלאות, יזמות וקולינריה  חגיגה אזורית של טעמים, סיפורים ואנשים.