תוכנית “מגן אש” יוצאת לשטח: ראש המועצה נפגש עם הנהגות היישובים להסברה והיערכות לקראת הקיץ ועונת השריפות
השבוע התקיים מפגש של ראש המועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן, עם הנהגות יישובי המועצה, במסגרתו הוצגה תוכנית “מגן אש”, תוכנית ההיערכות המועצה והיישובים להתמודדות עם איום השריפות.
במפגש המקצועי השתתפו גם השותפים לפרויקט, נציגי כבאות והצלה לישראל שציינו את חשיבות שיתוף הפועלה והזמינו את הנהגות היישובים לפנות לכבאות ולתאם הדרכות ומפגשי הסברה לקראת עונת השריפות.
במהלך המפגש הוצגה התוכנית המקיפה, החלה על כלל יישובי המועצה, וכוללת שלבים ברורים של מיפוי סיכונים, תיעדוף יישובים לפי רמת סיכון, עבודות תשתית בשטח, חיזוק מערכי החירום היישוביים, הסברה ושיתוף פעולה הדוק עם הנהגות היישובים והגורמים המקצועיים.
במפגש הוצג גם הפיילוט שכבר בוצע בשטח ביישובים שריגים וכיסלון, בהם החלה עבודת היערכות מעשית כחלק מפילוט אזורי, נוכח רמת הסיכון וההיערכות לקראת עונת הקיץ הקרובה.
ראש המועצה, אבישי כהן, אמר:
“תוכנית ‘מגן אש’ היא לא תוכנית על הנייר אלא עבודה יומיומית בשטח, בשותפות מלאה עם היישובים. אחרי אירועי השריפות שחווינו, האחריות שלנו היא לפעול מראש, לחזק את המוכנות ולצמצם סיכונים ככל האפשר. שיתוף הנהגות היישובים הוא תנאי להצלחה.”
המועצה האזורית מטה יהודה תמשיך לקיים מפגשי הסברה, ללוות את היישובים בביצוע העבודות ולפעול באופן מדורג ומקצועי, מתוך מטרה אחת: חיזוק הביטחון, המוכנות והחוסן של יישובי מטה יהודה לקראת הקיץ ובכלל.

