מטה יהודה: כל החטופים שבו הביתה- עד החטוף האחרון


לאחר יותר משנתיים מטלטלות, כואבות וארוכות כל החטופים שבו הביתה. החיים והחללים.

השבוע היה זה רגע מורכב של הקלה עמוקה מהולה בעצב גדול, סגירת מעגל כואבת, ותחילתו של פרק חדש של איחוי, ריפוי וזיכרון.

לאורך התקופה כולה, מועצה אזורית מטה יהודה עמדה לצד משפחות החטופים ופעלה ללא לאות להעלאת המודעות, לחיזוק החוסן ולתמיכה ציבורית וקהילתית:
קיימנו מפגשים והרצאות עם משפחות החטופים, ביקרנו בכיכר החטופים, ציינו והזכרנו את החטופים בטקסים ובאירועים לאורך השנה, על בניין המועצה נתלה סמל החטופים, וחולקו שלטים ליישובים  כדי להשאיר את הנושא בלב השיח הציבורי ולזכור בכל יום: הם לא לבד.

אתמול, עם הדיווח על חזרתו של החטוף החלל האחרון  רס"ל רני (רן) גואילי ז"ל,  הורידה המועצה את סמל החטופים הגדול שהיה תלוי על בניין המועצה ואת השלטים שהודבקו על האוטובוסים של המועצה. ההורדה נעשתה בהתרגשות ובהקלה אך גם בעצב עמוק ובכאב גדול.

ראשון לצאת – אחרון לחזור.
רני גואילי ז"ל, שיצא ב־7.10.23 להגן על הבית, הושב סוף־סוף לקבורה ראויה. החטוף האחרון. חזרתו חותמת פרק ארוך מאוד, שמביא עמו רגעים של כאב, של זיכרון, אך גם של תקווה וקריאה להמשיך בדרך של חיזוק החברה הישראלית, האחדות והערבות ההדדית.

גם כאן במטה יהודה לאורך התקופה וגם היום אנו ממשיכים לתמוך ולחבק את המשפחות השכולות מהשבעה באוקטובר וממלחמת חרבות ברזל. שנהיה רואים למשפחות החללים שנלחמו בקרבות ופעלו להחזרת החטופים ושלמו על כך בחייהם, בגופם ובנפשם, וכן למשפחות החטופים שחזרו בחיים ואלו שחזרו לקבורה ראויה באדמת הארץ. 

המועצה האזורית מטה יהודה מרכינה ראש לזכרו של רני, לזכר כל הנופלים, ומחבקת את המשפחות. נמשיך לפעול לחיזוק הקהילות, לבניית חוסן, וליצירת ימים של צמיחה, תיקון ותקווה.