סוגרים שבוע עם אבישי | 21.01.26


השבוע האחרון במטה יהודה היה שבוע של עשייה מתמשכת, חינוך, קהילה ותרבות. שבוע שמזכיר עד כמה העבודה היומיומית שלנו נוגעת כמעט בכל תחומי החיים במרחב המועצתי.

אני נרגש לספר כי בימים אלה נפתחה ההרשמה למוסדות החינוך לשנה הקרובה, וזהו רגע משמעותי עבור אלפי משפחות במועצה. מאחורי כל רישום עומדת בחירה, תקווה ורצון להעניק לילדים מסגרת טובה, יציבה ומצמיחה. אנחנו ממשיכים לפעול כדי להבטיח מערכת חינוך איכותית, מגוונת ונגישה, מהגיל הרך ועד התיכון, מתוך הבנה שחינוך הוא הבסיס לחוסן קהילתי ולחברה חזקה.

בהמשך לעשייה החינוכית, ביקרתי השבוע בשבוע הדמוקרטיה שהתקיים בתיכון משלב דרור ובתיכון הרטוב. זו יוזמה חינוכית חשובה שמזמינה את התלמידות והתלמידים לעצור לרגע את השגרה, לשאול שאלות, לנהל שיח פתוח ולהעמיק בערכים של אזרחות, אחריות ומעורבות. חינוך לדמוקרטיה הוא חלק בלתי נפרד מהכנת הדור הבא לחיים משותפים בחברה הישראלית.

עוד צעד משמעותי בתחום החינוך היה חנוכת חדר מחשבים חדש בבית הספר היסודי קרוב. ההשקעה בתשתיות דיגיטליות ולמידה מתקדמת מאפשרת לתלמידים לפתח מיומנויות חיוניות לעולם המשתנה, ומצמצמת פערים הלכה למעשה.

שיתופי הפעולה בין המחלקות במועצה הביאו פרויקט חשוב במיוחד! מחלקת הנוער ומחלקת הצעירים באגף יישובים וקהילה הוציאו לפועל פעילות למילואימניקים ולבני הנוער שלהם: טיול אופניים בשטח, שנועד לייצר חוויה משותפת, זמן איכות ויציאה מהשגרה. החיבור בין הורים לילדיהם דרך פעילות בטבע הוא חלק מהמאמץ שלנו לחזק חוסן, קשרים ותחושת שייכות, למשפחה ולמרחבים שלנו, כאן במועצה.

גם התרבות המקומית שלנו המשיכה לבלוט. השבוע התקיים מופע בצוללת הצהובה בירושלים, בהשתתפות הרכבים מוזיקליים מקונסרטוריון יד חריף וממגמת המוזיקה של תיכון הרטוב. זו גאווה גדולה לראות את הכישרון המקומי שלנו על במה מרכזית, ולהבין עד כמה ההשקעה באומנויות ובצעירים נושאת פרי.

בתחום החקלאות והתרבות האזורית, יקבי וכרמי מטה יהודה זכו השבוע להוקרה מיוחדת בתערוכת היין הבינלאומית "סומלייה", בה זכיתי לבקר. ההוקרה ניתנה על היותם חלוצים בתחום היין בארץ ובאזור מטה יהודה בפרט, עשייה שמחברת בין אדמה, מסורת, יזמות ואיכות, ומציבה את האזור שלנו בחזית תרבות היין הישראלית.

ולבסוף, בסוף השבוע האחרון התמודדנו עם מזג אוויר סוער ושיטפונות במספר אזורים במועצה. בעקבות המצב נאלצנו לפנות את תלמידי בית הספר עין־כרם, מתוך אחריות מלאה לביטחונם של התלמידים ואנשי הצוות. אני מבקש להודות לצוותי החינוך, החירום והביטחון על התנהלות מקצועית ומהירה, ולתושבים על שיתוף הפעולה וההבנה.

כשאני מביט על השבוע הזה, עם האתגרים והעשייה המגוונת שבו, אני רואה מועצה שפועלת, מתמודדת וממשיכה קדימה מתוך אחריות, שותפות ואמונה בדרך.

שבת שלום

אבישי כהן, ראש המועצה