סוגרים שבוע עם אבישי | 08.01.26


תושבות ותושבים יקרים,

אני פותח את הסיכום השבועי בגינוי חד וברור לאירועי ההשחתה והכתובות בעין ראפה. אלו מעשים חמורים ובלתי מתקבלים על הדעת. עין ראפה היא חלק בלתי נפרד ממטה יהודה, והמועצה עומדת לצד התושבים ולא תאפשר פגיעה במרקם החיים המשותף. אנו פועלים בתיאום עם גורמי האכיפה והביטחון לשמירה על השקט והביטחון.

מתוך אותה אחריות, השבוע השקנו את תוכנית ''מגן אש'' לשנת 2026. אחרי השריפה האחרונה שכולנו זוכרים, ברור שאין מקום לדחייה. זו תוכנית מניעה והיערכות שמטרתה להגן על היישובים, הטבע וחיי אדם, ואנחנו פועלים עכשיו, לא מחכים לאירוע הבא.

בשבוע שעבר פתחנו מגמה על־אזורית חדשה בתיכון הר־טוב, לימודי איראן, ביטחון ומודיעין. בערב ההשקה פגשתי תלמידות, תלמידים והורים, וראיתי חינוך שמביט למציאות בעיניים ומכין את הדור הצעיר לעתיד מורכב.

גם הספורט בלט השבוע, עם טורניר כדורעף ראשון לבנות כיתה ט׳ בתיכון הר־טוב, דוגמה יפה להתמדה, עבודת צוות וגאווה חינוכית.

ביום רביעי אישרנו במליאת המועצה את תקציב 2026. עבורי זהו רגע של אחריות ובחירה ערכית, המשך השקעה בחינוך, בקהילה ובאיכות החיים של כולנו.

בחרנו גם לעצור את שגרת הלימודים בבתי הספר ולדבר בגלוי על מניעת חרמות ופגיעה חברתית. האחריות שלנו היא לוודא שכל ילד וילדה מרגישים שייכים ובטוחים.

אתמול זכיתי להשתתף בנטיעת עץ בשדרת הנשיאים במוצא יחד עם נשיא המדינה לשעבר, ראובן (רובי) ריבלין, רגע של שורשים, ערכים ותקווה.

מאחל לכולכן ולכולכם סוף שבוע שקט ובטוח,

שלכם,

אבישי כהן

ראש המועצה האזורית מטה יהודה