טקס נטיעת עץ נשיאותי בשדרת הנשיאים בארזה: חיבור בין זיכרון, שיקום ותקווה
המועצה האזורית מטה יהודה, המועצה לשימור אתרים, ועד הישוב מוצא ובית חלוצי האור קיימו היום (רביעי 7.1) טקס נטיעת עץ נשיאותי בשדרת הנשיאים בארזה, בהשתתפות נשיא המדינה לשעבר, מר ראובן (רובי) ריבלין, נציגי המשפחות השכולות, תושבי מוצא, שותפים לדרך ואורחים.
הטקס התקיים במסגרת מסורת המועצה לנטיעת עצים בשדרת הנשיאים, הממוקמת בסמוך לבית ארזה, שכיום מופעל ע"י עמותת חלוצי האור.
המבנה היסטורי "בית ההבראה" עבר תהליך שיקום והפך למרכז שיקום נפשי ורגשי, מקום של תקווה, חזרה לחיים וחיזוק החוסן האישי והקהילתי.
נשיא המדינה לשעבר, ראובן (רובי) ריבלין, אמר בטקס:
“תודה לראש המועצה ולכל העוסקים במלאכה. אנחנו גאים במפעל של בית חלוצי האור. כולנו בני שבט יהודה, המקום והעשייה כאן חושבים לעם ולחברה בישראל. זהו בניין היסטורי שהפך למקום של תקווה וחזרה לחיים, מקום שבו שיקום נפשי ורגשי והאמונה באור הופכים אותו למגדלור עבור כולנו.”
ריבלין הוסיף והודה למשפחות השכולות ולכל השותפים לדרך.
נציגת המשפחות השכולות ציינה בדבריה:
“דווקא בתקופה של חושך, אנחנו מבקשים לראות את האור. תודה על הכבוד למשפחות, על ההכרה בכאב, ועל האמונה בחיים וביכולת להמשיך ולצמוח.”
ראש המועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן, אמר בטקס:
“זכות גדולה עבורנו לארח ולכבד את כבוד הנשיא העשירי של מדינת ישראל כאן במטה יהודה, כחלק משרשרת הדורות והמסורת. נטיעת עץ אינה רק מחווה סמלית היא אמירה של אמון בעתיד, של שורשים ושל אחריות בין־דורית. שדרת הנשיאים בארזה מחברת בין חזון המייסדים לבין חובתנו היום: לשמור על הארץ, על החברה ועל האנשים החיים בה. נטיעת העץ לצד בית חלוצי האור מעניקה למעשה הזה משמעות עמוקה במיוחד, גשר בין מי שבנו את המדינה לבין מי שפועלים לרפא, לחזק ולהמשיך קדימה לאחר ימים קשים.”
עוד ציין ראש המועצה כי פרויקט שיקום בית ההחלמה ארזה והפיתוח הסביבתי, לרבות שדרת הנשיאים, לווה מראשיתו ועד סיומו על ידי אגף ההנדסה של המועצה, בהובלת מהנדסת המועצה, האדריכלית מיכל נאור ורניק, וסגניתה מיכל נברו אדלמן, בשיתוף אדריכל שימור, אדריכל נוף, חברת אזורים והמועצה לשימור אתרים.
“מי ייתן והעץ שניטע היום יוסיף לצמוח, להכות שורש, ולהזכיר לכולנו שיש תקווה ויש דרך,” סיכם כהן.
“בשם תושבות ותושבי מטה יהודה – תודה.”


