אבן קטנה: צעד גדול לנוער של עין נקובא-עין ראפה
הונחה אבן הפינה למועדון הנוער החדש שעתיד לשמש בית חינוכי־קהילתי ולחזק את הדור הצעיר ביישוב
ב17.12.25 יום רביעי, הונחה אבן הפינה למועדון הנוער החדש בעין נקובא-עין ראפה, בטקס מרגש שסימן את תחילתו של פרק חדש עבור בני ובנות הנוער ביישובים. לא מדובר רק בהקמת מבנה פיזי, אלא ביצירת מרחב של הזדמנויות, מקום למפגש, ללמידה, לשייכות ולצמיחה אישית וקהילתית של הדור הצעיר.
מועדון הנוער שייבנה במקום נועד לשמש בית חם לפעילות חינוכית־קהילתית, ולתת מענה לצרכים החברתיים, הערכיים והאישיים של בני הנוער. זהו מרחב שבו יוכלו לחלום, ליצור, לפתח מנהיגות צעירה ולחזק מעורבות אזרחית, כחלק מתפיסה רחבה הרואה בנוער מפתח לעתיד היישוב והקהילה.
הקמת המועדון מתאפשרת הודות להשקעה משותפת של משרד החינוך- מינהל חברה ונוער, משרד הבינויי והשיכון. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, החברה הכלכלית, ואגף קהילה ויישובים- חברה ערבית, כל זאת מתוך הבנה ברורה כי חיזוק הנוער תורם גם למניעת אלימות, לפיתוח חוסן קהילתי ולבניית עתיד משותף.
הטקס נערך במעמד ראש המועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן, עובדות ועובדי המועצה, שותפים ממשרדי הממשלה, אנשי העשייה המקומית וראשי הוועד המקומי, כולם שותפים לאמונה בכוח של השקעה בנוער ובקהילה.
ראש המועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן, אמר:
''הנחת אבן הפינה למועדון הנוער בעין נקובא-עין ראפה היא אמירה ברורה של מחויבות לדור הצעיר. זהו לא רק מבנה, זהו מקום שיאפשר לבני ובנות הנוער לגדול, לחלום ולהוביל. אנחנו ממשיכים לבנות עתיד במטה יהודה, אבן אחר אבן, יישוב אחר יישוב''.
מר גלאל ספאדי, מנהל אגף חברה ונוער, חברה ערבית, ציין:
"אני אזרח ישראלי גאה. חתמנו על הסכם עם קק״ל ונקיים תכנית ארצית שעין נקובה ועין ראפה יהיו חלק ממנה להקמת גינה קהילתית למען סבלנות וצמצום האלימות"
מר אמין אבו חייה, מנהל אגף מיעוטים משרד הבינויי והשיכון:
"הדרך לחזק קהילה היא ביצירת מרחבים לבני ובנות הנוער, לפעילות, למנהיגות ולעשייה משמעותית"
מר רמי עוואדלה, ראש הוועד המקומי של עין נקובא, הוסיף:
"תודה לאבישי על מחויבותו לקידום הכפר ועל התמיכה המתמשכת. הוא תמיד מקשיב לכל אחד ביישוב ופועל מתוך שותפות אמיתית."
דרורה הרמן, מנהלת מחוז ירושלים והעיר ירושלים במינהל חברה ונוער, אמרה:
"קיימת עלייה מדהימה בציוני הבגרות של התלמידים - וזה בזכותכם. המטרה שלנו היא לפעול ולהיטיב למען דור העתיד, ואתם דור העתיד שלנו. אתם התקווה שלנו."
במועצה האזורית מטה יהודה ממשיכים לפעול לחיזוק היישובים והקהילות, תוך השקעה מתמשכת בדור הצעיר, מתוך אמונה עמוקה כי נוער מחוזק, מחובר ובעל אופק הוא הבסיס לחברה טובה ויציבה יותר.