חוזרות הביתה: אולפנת נגה לבנות נחנכה במטה יהודה – מהלך חינוכי אסטרטגי לאזור כולו


כ־600 תלמידות, חינוך ערכי ומענה לאוכלוסיות מגוונות: המועצה האזורית מטה יהודה מחזקת את החינוך העל־יסודי וחונכת מבנה חדש לאולפנת נגה  

ביום ראשון, 14.12.25, נחנך בטקס חגיגי המבנה החדש והמתקדם של אולפנת נגה לבנות במועצה האזורית מטה יהודה, ציון דרך משמעותי בחיזוק החינוך העל־יסודי ובמימוש חזון חינוכי רחב היקף של המועצה.

חנוכת המבנה מסמלת גם מהלך חשוב של החזרת תלמידות מטה יהודה מהעיר בית שמש חזרה למטה יהודה, מתוך מחויבות עמוקה של המועצה לספק פתרונות חינוך איכותיים ונגישים לתושבות ותושבי המועצה. באולפנה לומדות כיום כ־600 תלמידות, מתוכן תלמידות רבות מיישובי מטה יהודה, לצד תלמידות מבית שמש ומצור הדסה, שילוב המבטא את האופי האזורי והקהילתי של המוסד.

המבנה החדש, שתוכנן ונבנה לאורך תקופה ממושכת, מציע סביבת לימוד מתקדמת, בטוחה ומותאמת לצרכים הפדגוגיים והערכיים של האולפנה. הוא מאפשר תנאים מיטביים ללמידה, להתפתחות אישית ולהעמקה חינוכית, תוך חיזוק תחושת השייכות, הקהילה והזהות.

הטקס התקיים במעמד ראש המועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן,
ארז אמבר – ראש מינהל החינוך במועצה,
תומר מוסקוביץ – ראש המועצה המקומית צור הדסה,
שמואל גרינברג – ראש עיריית בית שמש,
צוותי ההוראה, עובדי המועצה ונציגי הנהלות החינוך.

ראש המועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן, אמר בטקס ''חנוכת המבנה החדש של אולפנת נגה היא הרבה מעבר למבנה – זהו ביטוי למחויבות העמוקה שלנו לחינוך איכותי, ערכי ורואה עתיד. החזרת האולפנה למטה יהודה מחזקת את היכולת שלנו לתת מענה חינוכי לתושבי המועצה, לצד תלמידות מהמרחב כולו. אנו רואים חשיבות עצומה בקיומו של מוסד חינוכי שמכיל את הגיוון האנושי והקהילתי של מטה יהודה ומאפשר לכל תלמידה לצמוח ולהגשים את הפוטנציאל שלה''.

במועצה האזורית מטה יהודה מדגישים כי חנוכת אולפנת נגה היא חלק מתפיסה כוללת של חיזוק מערכת החינוך בכל יישובי המועצה, מהגיל הרך ועד העל־יסודי, תוך השקעה מתמשכת בתשתיות, בפיתוח פדגוגי ובבניית מוסדות חינוך שנותנים מענה לאוכלוסיות מגוונות.

ארז אמבר, ראש מינהל החינוך:

יש אולפנה במטה יהודה! אנו שמחים מאוד על הצטרפות נגה למטה יהודה.

פתיחת האולפנה אצלנו היא לא פחות משינו אסטרטגי בחינוך- מתן מענה חינוכי מעולה וקרוב לבית לכמה שיותר תלמידים ותלמידות.

תודה לאבישי כהן ראש המועצה, שמעון מנכל המועצה על האשרות להגשים חלומות ועל הובלה משותפת למרות כל האתגרים בדרך. תודה לכל אגפי המועצה שבלעדיהם המהלך החשוב לא היה קורה.

שהחיינו!

שמואל גרינברג – ראש עיריית בית שמש:
''במעמד הזה שבו חונכים מבנה חדש לאולפנת נגה, אני מבקש לגנוז את האבנים הטובות שהיו לנו בבית שמש, לגנוז את כל הטוב והיפה שהיה בעבר. יש דברים שאני מבקש לשמור וישארו שמורות לעד. ויחד עם זה להיות איתכם בשמחה. חדש מפני ישן תוציאו. אני עומד כאן ביחד איתכם ומתרגש לחגוג את החדש, אני מערך ומוכיר את כל האנשים שפעלו פה.''

תומר מוסקוביץ – ראש המועצה המקומית צור הדסה: ''חשוב מאוד להשקיע במבנים וחשוב מאוד שיהיו כאן מורים טובים. יש פה רשת מצוינת שמפעילה את המקום הזה, רשת עמית. בסוף הבנות באות ממשפחות וחוזרות למשפחות וזה החשוב ביותר. כל מה שהן יקבלו פה יופץ למשפחות שלהן.''

המועצה תמשיך לפעול בנחישות לקידום חינוך מצוין, ערכי וקהילתי, כחלק מבניית עתיד חזק לדור הבא במטה יהודה.
החינוך לפני הכל!