מטה יהודה מברכת על איסור השימוש בטלפונים חכמים בבתי הספר היסודיים


החלטת שר החינוך מצטרפת למהלך חינוכי רחב שמקדמת המועצה בשנים האחרונות להשבת הקשב, הריכוז והלמידה האיכותית

המועצה האזורית מטה יהודה מברכת על הודעתו של שר החינוך, יואב קיש, בדבר איסור השימוש בטלפונים חכמים בבתי הספר היסודיים, החל מהמחצית השנייה של שנת הלימודים.
מדובר בהחלטה משמעותית שמציבה את טובת התלמידים במרכז, ומחזקת את המאמץ הלאומי להשבת הקשב, השיח החברתי והלמידה המשמעותית למרחב הבית־ספרי.

ההחלטה הארצית משתלבת באופן טבעי עם תהליכים חינוכיים שמקדמת המועצה האזורית מטה יהודה בשנתיים האחרונות, בהובלת מינהל החינוך, במסגרתם פועלים בתי הספר, צוותי ההוראה וההורים ליצירת תרבות דיגיטלית מאוזנת ומודעת יותר.

מהפכת הקשב, תהליך עומק חינוכי במטה יהודה

בבסיס העשייה במועצה עומדת שותפות עם תנועת ״מהפכת הקשב״ יוזמה חינוכית־חברתית ארצית שנועדה לקדם מערכת יחסים מיטיבה ומאוזנת בין בני האדם לטכנולוגיה הדיגיטלית.
התנועה הוקמה בשנת 2021 מתוך חזונו של ד"ר מיכה גודמן, כפי שהובא בספרו ״מהפכת הקשב״, על ידי בוגרי ואנשי צוות מדרשת בית פרת (כיום ״מבוע״).

מטרת התנועה היא למקסם את יתרונות הטכנולוגיה הדיגיטלית, תוך צמצום המחירים האישיים, החברתיים והחינוכיים הנובעים משימוש לא מאוזן. במסגרת פעילותה, מלווה מהפכת הקשב רשויות מקומיות, בתי ספר, הנהגות הורים, ארגונים חברתיים וגופים ציבוריים, ומובילה תהליכים של העלאת מודעות, שינוי הרגלים ופיתוח כלים מעשיים להתמודדות עם אתגרי הקשב בעידן הדיגיטלי.

במטה יהודה מיושם התהליך באמצעות תכניות חינוכיות ייעודיות, שיח מתמשך עם הורים, והכשרות לצוותי החינוך – תהליכים שמטרתם להשיב לתלמידים ריכוז, נוכחות, קשרים חברתיים ולמידה איכותית יותר.

החלטה לאומית שמחזקת עשייה מקומית

היישום הארצי של החלטת משרד החינוך צפוי לכלול מערכי הדרכה לצוותים, ליווי חינוכי ושיח עם ההורים, צעדים שמערכת החינוך במטה יהודה כבר פועלת לפיהם בשנים האחרונות.

במועצה רואים בהחלטה זו חיזוק משמעותי לדרך החינוכית שנבחרה, ומזמינים בתי ספר, צוותים חינוכיים וקהילות הורים נוספות להצטרף לתהליך ולהמשיך יחד בבניית סביבה חינוכית מאוזנת, קשובה ומותאמת לאתגרי הזמן.

המועצה האזורית מטה יהודה גאה להיות חלק מקבוצת הרשויות החלוציות בישראל שמובילות שינוי עמוק וארוך טווח בתחום התרבות הדיגיטלית, ופועלת מתוך מחויבות ברורה לרווחתם, להתפתחותם ולחוסנם של ילדי וילדות המועצה.

ארז אמבר, ראש מינהל החינוך:
אנחנו כבר שם! בתי הספר היסודיים במטה יהודה מתנהלים ללא טלפונים ניידים כבר זמן רב. אנחנו התחלנו להטמיע תהליך זה גם בחטיבות הבניים, לדוגמא בהר טוב, נחשון ועוד.

בנוסף לכך אנחנו בתהליך עומק עם ארגון מהכת הקשב שכבר פועל בלא מעט בתי ספר במטה יהודה, בעיקר כדי להבין את המשמעויות והשינויים אליהם כולנו נדרשים כבני אנוש החיים בתוך מהפכה טכנולוגית.