הוקרה ארצית למצוינות חינוכית במטה יהודה
מנהיגות, ערכים ושליחות: שני אנשי חינוך מהמועצה זכו להכרה ברמה הארצית
מערכת החינוך במועצה האזורית מטה יהודה רושמת השבוע גאווה גדולה, עם זכייתם של שני אנשי חינוך מצטיינים להוקרה והכרה ארצית על פועלם המקצועי, הערכי והמשמעותי לאורך השנים.
אסף שמר, מנהיגות חינוכית פורצת דרך
אסף שמר, מנהל בית הספר החקלאי בכפר הנוער עין כרם, זכה בפרס ארצי על תרומתו הייחודית לחינוך.
אסף, דור רביעי לאנשי ונשות חינוך, ניהל בעבר פנימייה וכיום עומד בראש בית ספר ייחודי שבו לומדים תלמידים אקסטרניים ממטה יהודה לצד תלמידים פנימיסטים מכל רחבי הארץ.
הפרס הוענק על פי תבחינים מחמירים, ובהם מנהיגות חינוכית ופדגוגית, תרבות ארגונית, קידום תהליכים חדשניים, אקלים חינוכי מיטיב, חינוך לערכים ושותפות עמוקה עם הורים וקהילה.
ד"ר סער הראל, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך, בירך את הזוכים ואמר:
"מנהלות ומנהלי מוסדות החינוך הם מנהיגי קהילות וחוד החנית הערכית של החברה הישראלית. הם מובילים חזון ומגשימים אותו יחד עם הצוותים, ההורים והתלמידים, ואנו גאים בהם."
ורד רפפורט - הגננת של המדינה
לצד זאת, ורד רפפורט, מנהלת גן רקפת בקיבוץ צרעה, זכתה להוקרה ארצית במסגרת התחרות הראשונה מסוגה ''הגננת של המדינה”.
מתוך אלפי המלצות שהוגשו, נבחרה ורד כאחת מעשר גננות מצטיינות שהגיעו לשלב הסופי של התחרות, המתקיימת ביוזמת קבוצת "ידיעות אחרונות", הסתדרות המורים וגופים חינוכיים מובילים.
ההוקרה ניתנה על הובלה חינוכית מקצועית וערכית, עשייה מתמשכת מתוך שליחות, טיפוח אקלים חינוכי מיטיב ותרומה עמוקה לילדי הגיל הרך, לצוותים ולמערכת החינוך כולה במיוחד בתקופה מאתגרת בצל מלחמת ''חרבות ברזל', שבה היו הגננות עוגן של יציבות וביטחון עבור הילדים.
טקס ההוקרה וההכרזה על הזוכות יתקיימו ב־17 בפברואר במסגרת כנס AshmoretEduShow2025, מפגש פסגה ארצי לקידום חדשנות חינוכית.
ראש המועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן, אמר:
"הזכייה של אסף ושל ורד היא עדות חיה לאיכות האנושית והמקצועית של מערכת החינוך במטה יהודה. מדובר במנהיגות חינוכית שמחוברת לערכים, לקהילה ולתלמידים, ומצליחה להשפיע באמת. זו גאווה גדולה למועצה כולה."
המועצה האזורית מטה יהודה מברכת את הזוכים וממשיכה להשקיע בטיפוח מצוינות חינוכית, ערכית וקהילתית בכל מוסדות החינוך.
ארז אמבר, ראש מינהל החינוך:
ורד ואסף מייצגים ומהווים עדות לנבחרת החינוכית המעולה שיש לנו במטה יהודה.
כולנו מוקירים את ורד ואסף על עשייתם במוסדות החינוך ובמקביל לכך זו הזדמנות לומר תודה והערכה לכל צוותי החינוך שאיתם בגן, בבית הספר ובכל מערכת החינוך במטה יהודה.