סוגרים שבוע עם אבישי | 04.12.25


תושבות ותושבים יקרים,

תושבות ותושבים יקרים,

את השבוע הזה פתחנו בפתיחת בית ספר אולפנת נגה וזה מרגש אותי במיוחד:

התלמידות היקרות של אולפנת נגה החלו את הלימודים בביתן החדש במטה יהודה.  מרחב חינוכי מתקדם, מכבד ומעורר השראה, שנבנה מתוך ראייה ערכית ומחויבות עמוקה לעתיד החינוך במטה יהודה. המבנה החדש אינו רק קירות וכיתות; הוא סמל להתחדשות, להשקעה באיכות הסביבה הלימודית וליצירת מרחב שמאפשר לתלמידות לצמוח, לחלום ולהגשים. זהו צעד חשוב קדימה, חיזוק קהילת הלומדות, העצמת הצוות החינוכי, ותנאים מיטביים להמשך מצוינותן.

החינוך לפני הכל! 

 

בנוסף, בתי הספר במטה יהודה מצטרפים למיזם הארצי ''זורעים למען העתיד'' פרויקט רחב היקף שמחזק את הקשר של התלמידים לטבע המקומי, מעודד שמירת פרחי בר ומטמיע למידה חוץ־כיתתית.

זו דוגמה מושלמת לשילוב בין חינוך, עשייה סביבתית וערכים, ואני שמח לראות את ההתחדשות הזו במערכת החינוך שלנו.

בהמשך השבוע נדרשנו לעסוק באירוע חמור שממחיש את האתגרים בשטח:

השלכת רימון בשדות מיכה.

מיד עם קבלת הדיווח יצרתי קשר עם ראש הוועד ויצאתי לשטח.

אנחנו פועלים במדיניות ברורה של אפס סובלנות לאלימות או פגיעה בנבחרי ציבור.

הקמנו צוות ביטחוני ייעודי, יחד עם משטרת ישראל, לחיזוק האכיפה, ההרתעה והביטחון ביישוב.

זהו קו אדום, ולא נאפשר לחצות אותו, לא היום ולא בעתיד.

מתוך האירועים הקשים עברנו גם לרגע של שמחה וגאווה:

בנות אולפנת נגה התחילו את הלימודים במבנה החדש, לאחר תקופה ארוכה של ציפייה והיערכות.

המרחב החדש הוא בית חינוכי איכותי, מכבד ומזמין, ואני מאחל להן דרך צמיחה מוצלחת ומלאה.

במקביל, במסגרת חודש המודעות לאלימות במשפחה, התקיימה ההצגה

''להכאיב וללטף''הצצה כואבת וחשובה לעולמו של גבר מכה.

החינוך למניעת אלימות מתחיל בשיח, ותפקידנו לתת לו במה.

ביום שני הובלנו יחד עם ראשי המועצות האזוריות את מחאת האוטובוסים הצהובים בכנסת.

יצאנו בשיירה של מעל 40 אוטובוסים כדי לומר בקול ברור:

הסעות תלמידים הן מחויבות המדינה כחלק מחוק חינוך חינם.

כשהתקציב לא מועבר, מי שנפגעים הם הילדים, ההורים והמועצות שנאלצות לכסות פערים על חשבון פיתוח, תרבות וחוסן קהילתי.

נפגשנו גם עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כדי לקדם פתרון אמיתי.

אמרתי שם:

''חינוך חינם הוא לא סיסמה, הוא זכות. המדינה חייבת לעמוד בהתחייבויות שלה.''.

השבוע הצטרפו אלינו גם 15 גמלאים חדשים למחזור ד' של הגששים, קהילה פעילה ותוססת שממשיכה להתרחב, וזה תמיד משמח אותי לראות.

פגשתי גם 30 שגרירים ודיפלומטים מכל העולם, והצגתי בפניהם את חבל היין של מטה יהודה, אחד מנכסי התרבות והתיירות החשובים שלנו.

החיבור הבינלאומי הזה מאפשר לנו להמשיך לקדם שיתופי פעולה ותיירות איכותית.

 

וסיימנו את השבוע עם גאווה שלא פחות ממרגשת:

נבחרות בתי הספר ''השחר'' ו''קרוב'' השתתפו אתמול במרוץ השדה המחוזי למרחק 1,200 מטר, וחזרו עם הישגים יוצאי דופן.

התלמידים השקיעו, התמודדו, רצו עד הקצה, והביאו הרבה כבוד למטה יהודה.

אני גאה בהם ובצוותי החינוך שמלווים אותם מדי יום.

ולפני שאנחנו נכנסים לסוף השבוע  

אירועי חנוכה של המועצה כבר בפתח, ומופיעים באתר המועצה.

אני מזמין את כולכם להגיע, לשמוח, לחגוג אור, קהילה ומשפחה.

 

מאחל לכולכן ולכולכם סוף שבוע נעים ובטוח,

אבישי כהן

ראש המועצה האזורית מטה יהודה.