זורעים למען העתיד: תלמידי מטה יהודה מצטרפים לזריעת פרחי הבר הגדולה בישראל
פרויקט ארצי חדש מחבר בין חינוך, טבע וקיימות, ויוצא לדרך בבתי הספר ובראשן פעילות פתיחה בבית הספר הר־טוב
בתי הספר במועצה האזורית מטה יהודה מצטרפים השנה לפרויקט הארצי ''זורעים למען העתיד'', מיזם רחב היקף של רכזי החינוך הסביבתי והקיימות, שמטרתו לקדם זריעת פרחי בר ברחבי הארץ ולחזק את הזיקה בין תלמידים לבין הסביבה הטבעית.
הפעילות הארצית מתבצעת בעונת הסתיו, במטרה להעשיר את המגוון הביולוגי, לשמר פרחי בר מקומיים, לעודד למידה חוץ־כיתתית וליצור מרחבים טבעיים ונעימים בחצרות מוסדות החינוך ובמרחב הציבורי.
במסגרת התוכנית לומדים התלמידים על חשיבות שמירת הטבע, מכירים מיני פרחי בר מקומיים ומשתמשים במגדירים ובמדריכים המותאמים לתהליך החקר והלמידה.
פתיחת הפרויקט – בבית הספר הר־טוב
פעילות הפתיחה התקיימה בבית הספר היסודי הר־טוב, שם נערך אירוע מיוחד שסימן את תחילת עונת הזריעה.
בפעילות השתתפו:
• ד”ר אבי ברכה, מנהל היחידה הסביבתית,
• חן בן שמחון, מצוות היחידה לאיכות הסביבה החינוכי,
• אורה מרדכי, מנהלת החינוך היסודי במועצה.
שלושתם הדגישו את החשיבות בשילוב חינוך סביבתי במערכת הלימודים ואת התפקיד המרכזי של תלמידי מטה יהודה בשמירה על הטבע המקומי ובקידום אורח חיים מקיים.
מבט קדימה
היוזמה תתרחב בתקופה הקרובה לבתי ספר נוספים ולגני ילדים ברחבי המועצה.
במינהל החינוך רואים בפרויקט הזדמנות לבניית רצף חינוכי משמעותי בתחום הקיימות, כזה המפתח אצל התלמידים מודעות, אחריות ואהבה לסביבה שבה הם חיים.
ראש המועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן, אמר:
''החינוך הסביבתי הוא חלק בלתי נפרד מהחזון שלנו. אנחנו רוצים לגדל דור שמכיר את הטבע המקומי, שומר עליו ופועל למען הסביבה מתוך הבנה עמוקה של אחריות הדור הבא. פרחי הבר הם לא רק יופי, הם עתיד, שורש וזהות.''
אורה מרדכי, מנהלת החינוך היסודי במועצה, הוסיפה: "תכנית זריעת פרחי הבר היא דוגמה מושלמת לחינוך חווייתי שמשאיר חותם. התלמידים לא רק לומדים על קיימות - הם חיים אותה. כשילדים זורעים זרע ורואים אותו צומח, הם מבינים שלמעשים שלהם יש השפעה אמיתית, ושהם חלק מהסיפור הגדול של המקום הזה."

