סיור דיפלומטי שלישי במטה יהודה: מחזקים קשרים בינלאומיים ומקדמים תיירות חוץ לחבל היין הראשון בישראל


מועצה אזורית מטה יהודה קיימה השבוע (1.12.25) את הסיור הדיפלומטי השלישי בסדרת הסיורים המקצועיים המיועדת לנציגויות זרות ולסגל דיפלומטי הפועל בישראל.
הסיור נערך בשיתוף משרד התיירות ויחידת המחלקה הבינלאומית, במטרה להעמיק היכרות עם האזור, לחזק קשרים בינלאומיים ולפתח שיתופי פעולה לקידום תיירות חוץ לישראל ולחבל היין של מטה יהודה.

במועצה מדגישים כי דווקא בתקופה מורכבת זו, חשוב להמשיך לפעול למען קשרים חיוביים עם הקהילה הבינלאומית, לקדם שיתופי פעולה ולהציג את העוצמות הייחודיות של האזור ושל ישראל.

מעבר לביקור ביקבים והתרשמות מהעשייה הרבה ברחבי המועצה, המועצה שמה דגש בביקור של סגל דיפלומטי בעסקים שמראים את מרקם החיים המשותף של יהודים וערבים.

הסיור הוביל את הדיפלומטים למסע קולינרי, חינוכי ותרבותי בין האתרים המרכזיים של מטה יהודה, בניהם ביקור במלון נווה שלום, יקב שורק ובית הספר ליין, מזקקת הולנדר בבית מאיר, אירוח במסעדת שנקליש בעין ראפה וסיום ביקב פלם.

דברי ראש המועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן:

"דווקא בימים אלה חשוב להמשיך ולחזק את הקשרים הבינלאומיים שלנו. הסיור הזה מאפשר לדיפלומטים לראות מקרוב את העושר התרבותי, את התיירות הגדלה ואת חבל היין המוביל בישראל. מטה יהודה תמשיך להיות גשר של שיתוף פעולה, עשייה ופתיחות לעולם."

דברי רוני עירון, מנהלת מחלקת התיירות וקשרי החוץ:

"החיבור עם הנציגויות הזרות יוצר מנוע משמעותי לקידום תיירות חוץ ולחשיפת הסיפור הייחודי של העסקים המקומיים, היקבים, המסעדות והקהילות שלנו. זה סיור שלישי שמטרתו לזרוע את זרעי תיירות העתיד שתגיע אלינו"

הסיור הוא חלק מתוכנית רחבה להמשך קידום מטה יהודה כיעד תיירות בינלאומי מוביל, המבוסס על טבע, קולינריה, יקבים, תרבות וקשרים קהילתיים עמוקים.