מחאת האוטובוסים הצהובים: ראשי המועצות האזוריות יצאו למחאה נגד משבר תקצוב ההסעות
עשרות אוטובוסים עם ראשי המועצות התקבצו ביום שני בבוקר (1.12) בדרישה מהממשלה ליישם את חוק חינוך חינם ולהעביר תקציב מלא להסעות תלמידים ''המדינה מחויבת לילדים שלנו''
ראש המועצה אבישי כהן: ''חינוך חינם הוא לא סיסמה, הוא זכות, המדינה חייבת לעמוד בהתחייבויות שלה''
ראשי המועצות האיזוריות הגיעו השבוע, ביום שני לכנסת בשיירה של מעל 40 אוטובוסים, במחאה על הקפאת תקציב ההסעות לתלמידים ודרישה למימון מלא שלהן.
מה עומד מאחורי המחאה?
ראשי המועצות מדגישים כי הסעות תלמידים הן מחויבות של המדינה, כחלק מחוק חינוך חינם
אך התקציב הממשלתי לא מועבר במלואו, מה שמאלץ מועצות אזוריות לממן מכיסן, על חשבון תקציבים אחרים המיועדים לפיתוח, לתרבות, לחוסן קהילתי ולמערכות חינוך.
לפי נתוני המועצות:
- עלויות ההסעה עלו משמעותית מאז 2012,
אך תקצוב משרד החינוך לא עודכן בהתאם. - מודלים תקציביים שסוכמו מול המדינה לא מיושמים בפועל.
- הנטל עבר לרשויות המקומיות, במקום להישאר בידי המדינה.
- תקציבים חיוניים מופנים להסעות, על חשבון שירותים ציבוריים אחרים.
- חלק מהמועצות מצויות בפער תקציבי שאינו מאפשר את המשך התפעול השוטף.
המועצות דורשות:
יישום מלא של חוק חינוך חינם, עמידה בהסכמים הקיימים, ויצירת מודל תקצוב ריאלי המשקף את עליית מחירי הדלק, הביטוחים ושכר הנהגים.
ראש המועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן:
"אנחנו לא נלחמים על פריבילגיה, אנחנו נלחמים על זכות בסיסית של כל ילד וילדה להגיע לבית הספר בצורה בטוחה ושוויונית.
המדינה מחויבת לממן את ההסעות, והעובדה שהתקציב לא מועבר פוגעת לא רק בחינוך, אלא ביכולת של המועצות לתפקד.
נעמוד כאן, נמשיך להשמיע את קולנו, ולא נוותר עד שהמדינה תעמוד באחריות שלה."
המאבק צפוי להימשך בשבועות הקרובים, וראשי המועצות קוראים למשרד האוצר ליישם את ההסכמים שנחתמו ולהבטיח שהילדים בפריפריה לא יישארו מאחור.



