סוגרים שבוע עם אבישי | 27.11.25
תושבות ותושבים יקרים,
את השבוע הזה התחלתי עם רגע משמעותי במיוחד:
יום העיון השנתי לאנשי המקצוע בתחום הזקנה, שנערך לזכרה של דפנה בירן אשתר ז״ל.
כ־120 אנשי מקצוע הגיעו ללמוד, להתעדכן ולהמשיך את הדרך שדפנה הובילה כאן במסירות אין־סופית.
עבורי זה היה תזכורת חשובה, הוותיקים הם הבסיס של הקהילה שלנו, ואנחנו מחויבים להם בכל יום.
בהמשך השבוע הגיעה גם גאווה גדולה מהילדים שלנו.
תלמידי קונסרבטוריון ״יד חריף״ זכו בהישגים מרשימים בתחרות הפסנתר הבינלאומית Stretto.
כישרון שמתחיל אצלנו ומגיע עד במות בינלאומיות, זה מרגש וממלא גאווה.
זה היה גם שבוע של קשרי חוץ חשובים.
לאחר כמעט שנתיים בלי משלחות רשמיות בגלל המלחמה, יצאה מטעמנו משלחת מצומצמת לגרמניה, לוירצבורג ונומברכט.
אני עצמי לא הייתי שם, אבל הובלתי את המהלך ורציתי להודות מקרב לב לשניים שנשאו את הסיפור שלנו בצורה הכי אמיצה ומרגשת:
ריקי לוק, תושבת שריגים וילידת גרמניה, אמא של שני לוק ז״ל, שבחרה לשתף את סיפורה האישי והקשה.
ויונתן בהט, תושב נס הרים, שנפצע קשה בעזה ועמד מול קהלים בחו”ל וסיפר את הקרב על חייו.
בשמם ובשם כל חברי המשלחת, תודה על השליחות, על האומץ ועל הייצוג המרגש של מטה יהודה.
השבוע גם הגעתי לכנסת במסגרת מחאת החקלאים.
עמדנו יחד על זכותם של החקלאים ושל ענף החלב כולו, על הבית, על האדמה ועל ביטחון המזון של ישראל.
וביום שני הקרוב, אצא יחד עם ראשי המועצות האזוריות למחאה נוספת, בנושא תקצוב ההסעות לתלמידים.
המדינה מחויבת לממן את ההסעות לפי חוק חינוך חינם, והעיכובים התקציביים פוגעים בילדים, בהורים ובמועצות.
אנחנו דורשים יישום מלא של ההסכמים ועדכון תקציבי שמתאים למציאות בשטח.
את השבוע חתמתי בכפר עין נקובא, בטקס חגיגי לרגל פתיחתו של מועדון הוותיקים המחודש.
זהו מקום שנבנה בשיתוף פעולה בין המועצה, משרד הרווחה, ועד הכפר והעמותה למען הוותיק-מקום שנותן כבוד, קהילה ושייכות לדור המבוגר.
שבוע של עשייה, של קשרים, של מאבקים חשובים, וגם של רגעים שמזכירים לי שוב למה מטה יהודה היא קהילה שכל כך קל לאהוב.
מאחל לכולכן ולכולכם סוף שבוע נעים ובטוח,
אבישי כהן
ראש המועצה האזורית מטה יהודה.