מטה יהודה במפגש שנתי לאנשי המקצוע בתחום הזקנה: מחזקים את קהילת הוותיקים ומנציחים את דרכה של דפנה בירן אשתר ז״ל
כ־120 אנשי מקצוע השתתפו ביום העיון השנתי לזכר מנהלת אגף הרווחה לשעבר; ראש המועצה אבישי כהן: ''הוותיקים הם הבסיס שעליו אנחנו עומדים, ונמשיך להשקיע בהם, לראות אותם ולפעול עבורם בכל ימות השנה.''
אתמול התקיים במטה יהודה יום העיון השנתי לאנשי ונשות המקצוע בתחום הגיל השלישי, המתקיים לזכרה של דפנה בירן אשתר ז"ל, מנהלת אגף הרווחה לשעבר, שהקדישה את פועלה לרווחת הוותיקים והובילה חזון עמוק של קהילה מכילה, מעניקה ורואה.
ליום העיון הגיעו כ־120 אנשי מקצוע: רכזי מועדוני ותיקים, נציגי יישובים, ביטוח לאומי, חברות סיעוד, עמותת ותיקי מטה יהודה, עובדים סוציאליים מאגף הרווחה ונציגי המועצה.
כיבדו בנוכחותם ראש המועצה אבישי כהן וסגנית ראש המועצה אפרת שלף טובול.
האירוע עסק השנה בנושא:
''לחוש את השינוי, כשהחושים מספרים סיפור חדש'', והתמקד בתהליכי הזקנה, האתגרים הפיזיים והרגשיים, והצורך בחיזוק מערכות התמיכה לאדם המבוגר ולמשפחתו.
את ההרצאות העבירו פרופ’ בעז בן דוד וד״ר ליה נאור, שהציגו מבט מקצועי על טעויות נפוצות באבחון זקנה, חשיבות ההקשבה לשינויים טבעיים, והמשמעות של קבלה והאטה בחיי היום־יום.
''אנחנו ממשיכים את הדרך שדפנה סללה'' עשייה רחבה למען הוותיקים
במהלך האירוע הוצגה העשייה הנרחבת של המועצה בתחום הזקנה. בשנה החולפת נרשמה עלייה משמעותית בהשתתפות וותיקים בפעילויות: מועדונים, הרצאות, טיולים, אירועי תרבות ופעילויות “חודש הוותיק”.
המועצה, בשיתוף היישובים ורכזי הקהילה, פתחה מסגרות חדשות, הרחיבה שירותים, וחיזקה את התמיכה החברתית והרגשית בבני הגיל השלישי.
בנוסף, הוצג פרויקט הדגל החדש של ראש המועצה, ''100עם כל הכבוד'' במסגרתו מבקר ראש המועצה בבתי תושבות ותושבים בני מאה, נפגש עמם אישית ומעניק תעודת הערכה לכבוד פועלם וסיפור חייהם.
בסיום האירוע אמר ראש המועצה אבישי כהן:
''המפגש הזה מוקדש כולו לכם, לאנשי המקצוע ולוותיקים עצמם. הדור הזה בנה את היסודות שעליהם אנחנו חיים היום, והמחויבות שלנו היא להמשיך לראות אותם, לכבד אותם וליצור עבורם קהילה תומכת, חמה ומשמעותית. נמשיך להשקיע, להעשיר וללוות את כל העוסקים בתחום, זו שליחות וזו אחריות.''
יום העיון הוביל שיח מקצועי, אישי וקהילתי על חשיבות ליווי הוותיקים, והיווה נקודת ציון משמעותית בעשייה הרחבה שמטה יהודה ממשיכה לפתח למען הדור השלישי, היום, מחר, ובכל ימות השנה.
הדס דוד - מנהלת אגף הרווחה: "אגף הרווחה במטה יהודה מחויב לדור הוותיקים והמייסדים, לא רק ביום העיון השנתי, אלא בכל יום בשנה, מתוך אחריות, הערכה ופעולה מתמשכת למען איכות חייהם."

