ראש המועצה אבישי כהן השתתף בכנסת במחאת החקלאות והביע תמיכה מלאה בחקלאי מטה יהודה

על רקע הרפורמות בענף החלב: ''זה מאבק על הבית, על החקלאות ועל ביטחון המזון של מדינת ישראל''


ראש המועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן, הגיע השבוע לכנסת במסגרת מחאת החקלאות הלאומית, שמובלת על-ידי נציגי החקלאים, רפתנים, ראשי רשויות כפריות והלובי החקלאי. זאת על רקע המאבק ברפורמה שמקדם משרד האוצר ומתיימרת לשנות מן היסוד את ענף החלב בישראל.

כהן פרסם מכתב חיזוק לחקלאי מטה יהודה, המהווים חלק מרכזי בתשתית החקלאות הישראלית ובמערך ביטחון המזון של המדינה. לדבריו, המשבר הנוכחי פוגע לא רק ברפתנים, אלא במרקם ההתיישבות כולו.

במכתבו ציין כי ''זה איננו מאבק של קבוצת רפתנים בלבד, זה מאבק על עתיד החקלאות הישראלית, על יכולת המדינה לייצר מזון, ועל שמירה על ההתיישבות הכפרית בגבולות ישראל. ביטחון המזון הוא ביטחון לאומי לכל דבר.''

המחאה בכנסת נועדה למקד את ההתנגדות לרפורמת האוצר, שלדברי מוביליה עלולה לפרק את ענף החלב הישראלי, לפגוע במשקים משפחתיים ותיקים וליצור תלות מסוכנת בייבוא חלב ומוצריו.

ראש המועצה אבישי כהן אמר:
''זה לא עוד כנס, זה מאבק על הבית. על הרפת, על השדות, על ההתיישבות והציונות. חקלאי מטה יהודה הם עמוד התווך של החקלאות הישראלית, ואנחנו לא ניתן שיפגעו בהם. נמשיך להיאבק כתף אל כתף עד שיישמע קולם, ונבטיח עתיד חזק ובר קיימא לחקלאות בישראל'.

כהן קרא לחקלאים, למועצות, ולכלל הציבור הכפרי להתגייס למאבק ולפעול יחד מול מקבלי ההחלטות בממשלה: ''רק פעולה משותפת, רחבה ונחושה, תבלום את הפגיעה ותשמור על הענף לדורות הבאים.''

המועצה האזורית מטה יהודה הודיעה כי תמשיך ללוות את החקלאים מקרוב, לפעול יחד עם הנהגת ההתיישבות והלובי החקלאי, ולעמוד בחזית המאבק לשמירה על עתיד המשקים והמרחב הכפרי.