סוגרים שבוע עם אבישי | 13.11.25


תושבות ותושבים יקרים,

השבוע עברתי בין מוסדות, טקסים ודיונים, וכל אחד מהם הזכיר לי עד כמה מטה יהודה ממשיכה לצמוח, להתחדש ולהוביל.

התחלנו ברגע מרגש במיוחד, מעבר אולפנת נגה למבנה החדש.
אחרי חודשים של עבודה, שיפוץ ותכנון, זה רגע שממלא אותי גאווה.
זהו צעד נוסף ומשמעותי בחיזוק מערכת החינוך שלנו.

השבוע חנכנו את מרכז קיימות ומדע החדש לגיל הרך בתירוש ''מצמיחים''.
המבנה הזה, שעמד סגור במשך שנים, עבר תהליך שיקום ותכנון פדגוגי מעמיק, והפך למרחב חדשני שמזמין את הילדים שלנו לחקור, ליצור ולגלות.
עמדתי בגאווה בטקס, בין הילדים, ויכולתי ממש לראות את הסקרנות נדלקת בעיניים שלהם.
שם, באותו רגע, הרגשתי שוב כמה חשוב להשקיע בדור הצעיר, כי שם מתחילה הצמיחה של כולנו.

בנוסף, המשכנו השבוע יחד עם משטרת ישראל בחיזוק תחום הבטיחות בדרכים.
בשיתוף פעולה עם כוחות המשטרה אנו מגבירים האכיפה ופועלים לצמצום תאונות, כדי לשמור על ביטחון התושבים בצירים המרכזיים ובדרכי הגישה ליישובים.

ולבסוף, הישג תכנוני חשוב במאבק שלנו על השטחים הפתוחים.
בדיון שהתקיים בוועדה המחוזית ירושלים התקבלה החלטה עקרונית לצמצם את תחום תכנית השכונה ו׳1 שביקשה להתרחב לשטחי המועצה סמוך למושב זנוח.
זו החלטה שמחזקת את המחויבות שלנו לשמור על הנופים, המרחבים הירוקים ואופייה הכפרי של מטה יהודה, הלב הירוק של המדינה.

מאחל לכולכן ולכולכם סוף שבוע נעים ובטוח,
אבישי כהן,
ראש המועצה האזורית מטה יהודה.