מטה יהודה חונכת את מרכז המדעים החדש לגיל הרך


בטקס חגיגי ומרגש שנערך השבוע בגן ''אושר'' במושב תירוש, נחנך מרכז המדעים החדש לגיל הרך, מרחב חדשני שמזמין את ילדי המועצה לחקור, לגלות וליצור כבר מגיל צעיר.

הטקס התקיים במעמד ראש המועצה אבישי כהן, ראש מנהל החינוך ארז אמבר, נציגי משרד המדע והטכנולוגיה, צוותי חינוך וקהילת היישוב. המרכז הוקם לאחר מספר שנים שבהן הגן עמד סגור, ועבר תהליך שיקום ותכנון פדגוגי מעמיק שהפך אותו למרכז למידה ייחודי, המשלב בין מדע, קיימות, יצירה וטכנולוגיה.

המרכז הוא חלק מתפיסה רשותית רחבה במטה יהודה, השואפת להעניק לילדים סביבה חינוכית חדשנית המעודדת חקר, סקרנות וחשיבה יצירתית.

בין המתקנים החדשים במרכז: חצר חקר פתוחה, ערוגות טבע, עמדות מדידה והתבוננות, שולחנות אור, מעבדות קטנות לניסוי, ופינות נגרות ובנייה בטיחותיות.

ראש מנהל החינוך, ארז אמבר, ציין בטקס:

''שמח ונרגש לפתוח את מרכז הקיימות והטכנולוגיה, אליו יגיעו ילדים וילדות באופן קבוע ותדיר כדי להתפתח תוך חיבור לטבע, ללמידת קיימות ולטכנולוגיה. תודה לכל מי שסייע כדי שנגיע לכך.''

ראש המועצה, אבישי כהן, הוסיף:

''החינוך הוא הבסיס לעתיד שלנו. ההשקעה בגיל הרך היא ההשקעה החשובה ביותר, והמרכז החדש הוא הוכחה לכך, שילוב של תשוקה, יצירתיות וערכים שמובילים קדימה את מטה יהודה.''

את היוזמה הובילה מנהלת מחלקת הגנים שרונה כנען, בליווי מקצועי של צוותי החינוך, משרד המדע והטכנולוגיה ומינהל החינוך במועצה. המרכז ישמש גני ילדים מכל רחבי מטה יהודה, ויאפשר פעילויות חווייתיות בתחומי המדע, הטבע והטכנולוגיה.

בקרוב יחלו להגיע למרכז קבוצות ילדים לפעילויות ראשונות, שיסמלו את פתיחת שנת הפעילות הרשמית של מרכז המדעים החדש.

WhatsApp Image 2025-11-09 at 09.16.46.jpe