ותיקי מטה יהודה משתתפים בהצגה "אל תשליכני", כחלק מאירועי חודש הוותיק הבין־לאומי


במסגרת אירועי חודש הוותיק הבין־לאומי, ממשיכה מועצה אזורית מטה יהודה לחזק את הקשר עם הוותיקים והוותיקות בקהילה ולשלבם באירועי תרבות, העשרה וחוויה.
השבוע הוזמנו ותיקי המועצה לשני מועדים מיוחדים של ההצגה ''אל תשליכני'' של תיאטרון ליר, הצגה נוגעת ומרגשת העוסקת בנושא רגיש של יחסים בתוך המשפחה, בדידות, הזנחה ופגיעה רגשית בגיל השלישי.

האירועים התקיימו ביישובים תרום ובית זית, שפתחו את ליבם ואירחו את המשתתפים בחום רב ובתחושת קהילה מרגשת. ההצגה עוררה שיח פתוח וכן על חשיבות היחס, ההקשבה והכבוד לוותיקים, תוך העצמת המודעות לתופעות מורכבות שחשוב לדעת לזהות ולטפל בהן.

לאחר ההצגה הוצגו בפני הקהל היחידה למניעת אלימות והזנחה בגיל השלישי ומרכז הגישור של המועצה, שהזמינו משפחות ותושבים לפנות בכל קושי או צורך וליהנות מליווי ותמיכה מקצועית.
בנוסף, נכחו במקום עובדים סוציאליים מאגף הרווחה, שניצלו את המפגש ליצירת קשר אישי עם הוותיקים ולחיזוק תחושת השייכות והביטחון הקהילתי.

במופע שהתקיים בתרום נכחו כ־270 ותיקים, שנהנו מחוויה תרבותית וערכית במיוחד, ששילבה בין תיאטרון, רגש וקהילה.
התגובות הרבות של המשתתפים מעידות על הצורך בהמשך קיום אירועים מסוג זה – המשלבים תוכן משמעותי, חיבור אנושי והעלאת מודעות לנושאים החברתיים החשובים ביותר.

ראש המועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן, אמר את המשתתפים וציין:

''המפגשים האלו הם הלב הפועם של קהילת מטה יהודה. הוותיקים שלנו הם מקור השראה, ניסיון וחוכמה, וחובתנו כחברה היא להעניק להם מקום, ביטוי וכבוד. אני מודה לכל השותפים שדואגים להפוך את חודש הוותיק לחודש של חום, הקשבה וקהילתיות אמיתית''.

המועצה תמשיך לקיים לאורך חודש נובמבר שלל פעילויות, מפגשים ואירועים המוקדשים לוותיקי מטה יהודה, כחלק מהמחויבות המתמשכת להוקרה, שייכות וחיבור בין־דורי.

WhatsApp Image 2025-11-09 at 09.33.44.jpe