מה חדש במינהל חינוך? | 18.12.25
הורים יקרים, צוותי החינוך, תלמידות ותלמידים יקרים ❤️
אנו שמחים לעדכן בעיקרי העשייה החינוכית הענפה במטה יהודה:
חינוך צומח ומתפתח
יש אולפנה במטה יהודה! קיימנו בשמחה טקס חניכת אולפנת נגה- אבן דרך משמעותית בהתפתחות החינוך העל-יסודי במועצה. חניכת נגה מצטרפת לבית ספר ניצן לחינוך מיוחד אותו פתחנו בתחילת השנה.
לצד השמחה שבפתיחת האולפנה נציין כי יש גם מורכבות בניהול קריית החינוך הנמצאת בנחם בעיקר בכל הקשור להסעות, הנושא נבחן מול מנהלות בתי הספר, נציגי הורים וגורמי מקצוע במועצה.
תכנית ניצנים בחופשת חנוכה נפתחה עם 70 גני ילדים ו-9 בתי ספר - עם צוותים מקצועיים ומלווים, ומתוך מטרה לאפשר רצף חינוכי, יציבות ושגרה טובה לילדים ולהורים גם בתקופת החופשה.
אנחנו לקראת פתיחת שלוש כיתות אזרחים ותיקים בבתי ספר במועצה. פרסום והרשמה מצורפים, מתוך רצון להתחיל עם הוותיקים בכיתות במהלך חודש ינואר.
אנו נערכים לפתיחת הרישום לגני הילדים ובתי הספר לשנת תשפ"ז. מזמינים את כולכם לימים הפתוחים שיתקיימו בבתי הספר. מועדים יתפרסמו באתר המועצה ובאתרי בתי הספר.
מצוינות חינוכית
אסף שמר, מנהל בית הספר עין כרם, נבחר למנהל מצטיין במינהל לחינוך התיישבותי– על הובלה ערכית, מקצועית ומעוררת השראה.
ורד רפפורט, מנהלת גן רקפת בצרעה, נבחרה לגננת מצטיינת ארצית– על עשייה חינוכית מסורה, רגישות וחדשנות בגיל הרך.
גאדה קזל, מנהל בית הספר עין נקובא עין ראפה נבחרה להשתתף בתכנית הלאומית "מחליפים מילה"בבית הנשיא כנציגת מחוז ירושלים כ105 מנהלות ומנהלי בתי ספר מרחבי הארץ נבחרו לקחת חלק בתכנית המחזקת דיאלוג, גשרים חברתיים ויוזמות חינוכיות לחברה הישראלית.
אירחנו ביחידה לקידום נוער את צוות אגף א', אחראי על ילדים ונוער בסיכון במשרד החינוך. הם הגיעו כדי ללמוד על היחידה שלנו המהווה דוגמה ליחידות קידום נוער במדינה.
הובלה פדגוגית אזורית
ראש מינהל החינוך, ארז אמבר, העביר שיעורים במגמות על־אזוריות: מגמת רפואה בעין כרם ומגמת מודיעין בהר-טוב. כחלק מחיזוק הרצף החינוכי והעמקת שיתופי הפעולה של תלמידים בין בתי הספר במרחב.
תודה והוקרה
קיימנו בשיתוף ועד העובדים ערב הוקרה לסייעות ולעובדי המועצה לכבוד חג החנוכה – כהוקרה על עבודתם המסורה והיומיומית למען ילדי המועצה.
מנהיגות צעירה
פתחנו את השנה השנייה של קבוצת מנהיגות הנוער המועצתית– תהליך חינוכי לפיתוח מנהיגות, אחריות ומעורבות קהילתית בקרב בני ובנות הנוער מכלל בתי הספר העל יסודיים שלנו, כ- 25 משתתפים. המפגש הראשון התקיים בבית חלוצי האור במוצא.
מנהלים ביחד במטה יהודה
פורום המנהלים והמנהלות החל תהליך משותף עם המועצה לחינוך ממלכתי עברי, זאת מתוך רצון לברר ולחזק ערכים, זהות חינוכית, שיח מקצועי ועשייה משותפת.
נמשיך לפעול במסירות, בשותפות ובאמונה בכוחו של החינוך להוביל שינוי ובתקופה זו, בעיקר לגשר בין המחלוקות בחברה שלנו.
יחד נמשיך להצמיח את החינוך במטה יהודה
בברכה,
מינהל החינוך, מטה יהודה
