מטה יהודה מציינת 30 שנה לרצח יצחק רבין

תלמידי המועצה בשיח של חיבור, הקשבה ותקווה


השבוע ציינה המועצה האזורית מטה יהודה שלושים שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, בטקסים ובפעילויות ערכיות שנערכו בבתי הספר ברחבי המועצה.
האירועים התקיימו מתוך מטרה להזכיר את דמותו ופועלו של רבין, אך גם, ובעיקר, לטפח שיח של סובלנות, הקשבה ואחריות חברתית בקרב הדור הצעיר.

במסגרת היום התקיימו טקסים, שיעורים פתוחים ומפגשים בין בתי ספר ברחבי המועצה.
אחד המפגשים הבולטים נערך בין תלמידי עמית נחשון לבין תלמידי בית הספר עין כרם, שהתכנסו למעגלי שיח משותפים שבהם למדו, שיתפו, ודיברו על כוחה של תקשורת אמיתית, פשוט לדבר ולהקשיב זה לזה.

אחד האתגרים המשמעותיים שלנו כחברה, הוא פשוט לדבר,” אמרו התלמידים במפגש.
ביום שבו מציינים במדינה את יום הזיכרון לרצח רבין, אולי יש כאן תיקון קטן בדרך לחברה ישראלית מחוברת יותר.”

בבתי הספר השונים ברחבי המועצה, הובילו התלמידים טקסים מרגשים שכללו קטעי קריאה, שירים, סרטונים ותערוכות יצירה, כולם בהשראת ערכי הדמוקרטיה, הסובלנות והאחדות.

ראש מינהל החינוך, ארז אמבר:

על כולנו לעצור ולזמן לעצמנו חשבון נפש אישי ולאומי ביום הזכרון לרצח רבין כדי להגביר את החיבור, הסובלנות וההקשבה בחברה הישראלית.

אני שמח שבתי הספר שלנו מהווים מקום שמזמן שיח פתוח, הקשבה והכלב של דעות שונות והתפתחות

ראש המועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן, אמר:

ציון יום הזיכרון לרצח רבין הוא הזדמנות עבור הדור הצעיר להבין את המשמעות של דמוקרטיה אמיתית, כזו שמכילה דעות שונות ומבוססת על הקשבה וכבוד הדדי. האחריות לשמור על ערכים אלה היא של כולנו, בכל יום בשנה.”

WhatsApp Image 2025-11-03 at 15.34.47.jpe