הרצאה מרגשת של ריקרדה לוק, אמה של שני לוק ז״ל, לעובדי ועובדות המועצה

המועצה האזורית מטה יהודה קיימה מפגש מיוחד עם ריקרדה לוק, תושבת המועצה ואם לשני לוק ז״ל, שנרצחה בשבעה באוקטובר. סיפור על מסע של כאב, תקווה ואמונה


השבוע התקיים במועצה האזורית מטה יהודה מפגש מרגש במיוחד לעובדי ועובדות המועצה, בהשתתפות ריקרדה לוק, תושבת המועצה ואם לשני לוק ז״ל, תושבת שריגים, שלמדה במועצה וגדלה ביישוב.
שני נחטפה ונרצחה במסיבת נובה ב־7 באוקטובר, וריקרדה שיתפה את עובדי המועצה במסע הקשה שעברה מאז אותו יום, מהזיהוי הראשון של בתה בסרטון שהופץ ברשתות, דרך התקווה למצוא אותה בחיים, ועד הבשורה הקשה והחזרתה לקבורה בישראל.

ריקרדה סיפרה בכאב אך גם בעוצמה על דרכה של שני, צעירה רגישה, יצירתית ואוהבת אדם, ועל המסע שעברה המשפחה מאז: חוסר הוודאות, הידיעה הקשה, והניסיון למצוא נחמה וסגירת מעגל. היא שיתפה גם במאבק הציבורי והמשפטי שהיא מובילה במטרה להנציח את סיפורה של שני ולעורר מודעות בעולם לאכזריות הטבח ולכוחם של חיי אדם ותקווה.

את המשפחה מלווה מאז תחילת האירוע מורן טובי, עובדת סוציאלית באגף הרווחה של המועצה שממשיכה ללוות את ריקרדה ומשפחת לוק לאורך כל הדרך.

המפגש נערך באווירה אנושית ומרגשת, כשעובדי המועצה הקשיבו, התחבקו ובכו יחד עם ריקרדה.

סגנית ראש המועצה ומחזיקת תיק הרווחה, אסנת ורטמן־ברוכים, אמרה:

ההרצאה של ריקרדה נגעה בלב כולנו. היא הזכירה לנו את המחיר הכבד של האסון הלאומי, אך גם את כוח הרוח, האמונה והתקווה שממשיכים לחבר בינינו כקהילה. ריקרדה היא סמל לעוצמה נשית, לאהבה ולנחישות אנושית.”

בסיום המפגש הודתה הדס דוד מנהלת אגף הרווחה לכל עובדות ועובדי הרווחה על עבודת הקודש שהם עושים מדי יום, בליווי משפחות שכולות, נפגעי חרדה ותושבים המתמודדים עם משברים.
ראש המועצה, אבישי כהן, הודה לצוות אגף הרווחה על עשייתם המסורה והמשמעותית למען תושבי מטה יהודה.