סוגרים שבוע עם אבישי | 23.10.25


תושבות ותושבים יקרים,
לאחר תקופה ארוכה של חגים, אנחנו חוזרים לשגרה, עם עשייה מרגשת, מפגשים משמעותיים וגם רגעים של קהילה, ערבות הדדית ותקווה.
השבוע נפתח בתחושת הקלה ושמחה גדולה על חזרתם של כל החטופים החיים הביתה, לצד כאב עמוק על החללים שחזרו אלינו ללא חיים, וגעגוע כבד לאלה שעדיין שם. נמשיך להתפלל ולפעול למען שובם של כולם, ולמען ימים שקטים ובטוחים יותר לכולנו.

ביום חמישי  נערך טקס בבר-גיורא  התייחדות לזכר נרצחי ולוחמי ה־7 באוקטובר.
בטקס השתתפו תושבים, נציגי חינוך, תלמידים ומשפחות שכולות.
משה סוויסה, אביו של דקל סוויסה ז״ל, שיתף בסיפור חייו של בנו ובדברים שנגעו לכל לב.

צוות המועצה, בליווי תושבי מטה יהודה, השתתף בדיון בוועדה המחוזית בירושלים והציג את עמדתנו הברורה, התנגדות נחרצת להתרחבות העיר בית שמש לשטחי המועצה.
אנחנו ממשיכים להיאבק על שמירת השטחים הפתוחים, האיזון האקולוגי, והאופי הכפרי קהילתי שמייחד את מטה יהודה.
כי יש רק לב ירוק אחד למדינה, ואנחנו שומרים עליו.

ב־21 באוקטובר קיימנו מפגש אסטרטגי חשוב עם שרת התחבורה, ח״כ מירי רגב, בהשתתפות הנהלת המועצה. בפגישה הצגנו פרויקטים מרכזיים לשיפור איכות חיי התושבים ביניהם קידום תשתיות תחבורה, שיפור הנגישות הציבורית, חיזוק הבטיחות בדרכים ובחינת פתרונות תחבורתיים מותאמים ליישובי מטה יהודה. הפגישה התקיימה באווירה חיובית ובשיתוף פעולה מלא, ואנו מודים לשרה על הנכונות לקדם יחד מהלכים שייטיבו עם תושבי המועצה.

התקיימה הרצאה מרגשת של שיר סיגל, שסיפרה לצעירות ולצעירי המועצה את סיפורה האישי מאז 7 באוקטובר, מסע של כאב, מורכבות ותקווה. נפגשנו בקיבוץ הראל, על הדשא, באוויר הפתוח, ושמענו סיפור עוצמתי על אמונה, משפחה, ואומץ להפוך כעס לעשייה מחברת ומקרבת.

בחודש האחרון חזר לפעול אצלנו פרויקט "אם לאם" מיזם ערכי ומרגש במסגרתו אימהות מתנדבות מלוות נשים בשנה הראשונה שלאחר הלידה. הפרויקט, הפועל במסגרת תוכנית 360 באגף הרווחה, מחזק את קהילת האימהות במטה יהודה ויוצר מעגל תמיכה אמיתי מתוך רגישות, הקשבה ואמפתיה.

השבוע הצטרפה אלינו גם מנהלת חדשה לשירות הפסיכולוגי החינוכי (שפ״ח) גל תמים סיקולר, פסיכולוגית התפתחותית וחינוכית בעלת ניסיון רב במערכות חינוך ובריאות. גל מביאה עמה גישה מקצועית, חום אנושי וחדשנות טיפולית שתסייע לנו לחזק את התמיכה בילדים ובצוותי החינוך שלנו.

וגם גאווה גדולה במיוחד, אלה גליה אברוטיס משריגים, בוגרת מגמת הקולנוע בבית הספר הר־טוב, זכתה בציון לשבח בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה על סרט הגמר שלה “אלה גליה אברוטיס מנסה לצלם יצירת מופת קולנועית”. הישג מרגש שמוכיח כמה יצירה, התמדה ואומץ לב יכולים להגיע רחוק.

במהלך חודש נובמבר נציין גם את חודש הוותיק הבינלאומי, ביחד עם המודעות למניעת אלימות במשפחה בפעילויות ייעודיות, הצגות והרצאות ברחבי המועצה. תהיה גם ההצגה “אל תשליכני” של תיאטרון ליר, הצגה מרגשת ונוגעת ללב על יחסים בין דורות, אהבה ומשפחה.

מבט קדימה, בשבוע הבא ניפגש כולנו במופע הסתיו של מטה יהודה, עם הופעות של אגם בוחבוט, רינת בר ושרי, ערב של שמחה, תרבות וקהילה.

מאחל לכולכם סוף שבוע רגוע, בטוח וירוק,
עם הרבה תקווה והמשכיות.

שלכם,
אבישי כהן
ראש המועצה האזורית מטה יהודה