גאווה מקומית: אלה גליה אברוטיס משריגים זכתה בציון לשבח בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה
סרט הגמר של בוגרת מגמת הקולנוע בהר־טוב, “אלה גליה אברוטיס "מנסה לצלם יצירת מופת קולנועית (שם זמני)”, זכה להוקרה בתחרות היצירה הצעירה לשנת 2025
סרט הגמר של בוגרת מגמת הקולנוע בהר־טוב, “אלה גליה אברוטיס "מנסה לצלם יצירת מופת קולנועית (שם זמני)”, זכה להוקרה בתחרות היצירה הצעירה לשנת 2025
אלה גליה אברוטיס, תושבת שריגים ובוגרת מגמת הקולנוע בבית הספר הר־טוב, ממשיכה לרשום הישגים מרשימים בתחום הקולנוע. סרט הגמר שלה, “אלה גליה אברוטיס מנסה לצלם יצירת מופת קולנועית (שם זמני)”, זכה בציון לשבח בתחרות היצירה הצעירה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה, שהתקיים ב־15 באוקטובר 2025.
אלה, שסיימה השנה י"ב וכעת ממתינה לגיוסה, עובדת בימים אלה כעורכת וממשיכה לטפח את אהבתה לקולנוע. בעבר כבר זכתה בפרס העריכה הטובה ביותר בפסטיבל סינמדרשה עם סרטה “שני”, ואף התקבלה לפסטיבל דוקאביב לנוער.
“מאוד התרגשתי מההזדמנות להציג סרט אישי שעבדתי עליו קשה ולראות כיצד הוא נוגע ומצחיק הרבה אנשים,” סיפרה אלה. “בחרתי לעסוק בנושא ובסגנון פחות קונבנציונליים, וזה מעודד לדעת שיש מקום גם ליצירה חופשית וייחודית במסגרת משרד החינוך. אני מודה למורי המגמה בהר־טוב על התמיכה, שבלעדיה היצירה הזו לא הייתה מתממשת.”
ראש המועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן, בירך על ההישג ואמר:
“אלה גליה היא מקור השראה וגאווה למטה יהודה. סיפור ההצלחה שלה הוא עדות לכוחה של יצירה צעירה, ולמערכת חינוך שמאפשרת לתלמידים להביע את עצמם בדרכים אמנותיות וחדשניות. המועצה תמשיך לטפח ולקדם את תחום התרבות והאמנות בקרב הדור הצעיר, ולהעניק במה ליוצרים צעירים מכל יישובי האזור.”
נזכיר כי בפברואר האחרון, זכתה אלה גליה בפרס העריכה במסגרת פסטיבל סינמדרשה – אחד מהפסטיבלים היוקרתיים לסרטי תלמידים. הסרט, שהופק במסגרת לימודיה, מוקדש לזכרה של שני לוק ז"ל ונבחר להשתתף בתחרות מתוך עשרות סרטים שהתמודדו על מקום.
ראש מנהל החינוך במועצה אזורית מטה יהודה, ארז אמבר מסר: "הזכייה של אלה גליה אברוטיס היא עדות לכישרון, למחויבות ולרגישות של דור העתיד שלנו. אנו גאים בה ובמגמת הקולנוע של תיכון הר-טוב שמוביל עשייה יצירתית בקולנוע מהשורה הראשונה במדינת ישראל."