פרויקט "אם לאם" חזר לפעול במטה יהודה


בינואר 2025 חזר לפעול במועצה האזורית מטה יהודה פרויקט "אם לאם" מיזם ארצי במסגרתו אימהות מתנדבות מלוות נשים בשנה הראשונה שלאחר הלידה. הפרויקט מופעל כחלק מתוכנית 360 באגף הרווחה זוהי תוכנית שיוצרת קהילה שתומכת בהורים צעירים, ובעיקר באימהות, מתוך רגישות, הקשבה ואמפתיה.

המתנדבות, תושבות יישובי המועצה, עוברות הכשרה מקצועית וממשיכות לקבל הדרכה שוטפת לאורך פעילותן. כל אם שפונה לפרויקט, בעצמה או באמצעות גורם מקצועי או משפחתי, משובצת עם מתנדבת מלווה. השתיים נפגשות אחת לשבוע לשיחה ותמיכה מותאמת לצרכי האם.

את היוזמה במטה יהודה מובילה גליה גאני בובמן מגבעת ישעיהו, שהתנדבה בפרויקט במשך ארבע שנים. לאחר שסיימה קורס הכשרת רכזות מטעם העמותה, היא עומדת כיום בראש הפעילות ומלווה את האימהות והמתנדבות החדשות.

במרץ האחרון סיימו 12 נשים את ההכשרה והצטרפו לארבע מתנדבות ותיקות. שמונה חודשים לאחר חידוש הפעילות, כל המתנדבות מלוות אימהות ברחבי המועצה. בנובמבר הקרוב תיפתח הכשרה נוספת למתנדבות המעוניינות להצטרף.

״תודה לכן על הפרוייקט המבורך הזה ושולחת חיבוק ענק חזרה ❤️״ מ. אמא לשלושה מעדולם שקיבלה ליווי שבועי במשך חצי שנה

״אגב תודה על ----- המדהימה, אני מאוד רגישה לקבל קשה לי עם זה אבל הנתינה שלה כל כך מורגש שהיא מהלב ואמיתית ומרצון כל כך ... שהיא הופכת את זה לקל לקבל ממנה ״ ב. אמא מיישובי ההר

אלו רק שני משפטים שקיבלנו מאימהות שקיבלו ליווי ממתנדבות אם לאם בשנה האחרונה.

החיבור שנוצר בין האם למתנדבת הופך לעוגן משמעותי עבור שתיהן - עוגן של כוח, רגישות ואנושיות פשוטה. או כמו שכתבה לנו אחת המתנדבות:  ״מאוד נעים לי עם ----- זה סוג קשר מיוחד. כיף לי לעזור לה ולתת לה משהו שהיא לא מקבלת מאדם אחר״  ל. מתנדבת מאזור עדולם

אימהות המעוניינות בליווי או נשים המעוניינות להצטרף לתוכנית כמלוות מוזמנות ליצור קשר עם

גליה בטלפון 054-5349261.