החינוך למצוינות מחד והחתירה לשוויון הזדמנויות אינם סתירה. באמצעות חשיפת הפוטנציאל האישי של כל ילד, הסיוע למימושו, מתן מענה לאוכלוסיות השונות על פי צרכיהן, וכוח אדם איכותי נוכל להצמיח תלמידים אשר ימצו את מלוא הפוטנציאל האישי והלימודי שלהם. 

המטרה שלנו היא שכל ילד יוכל להצטיין בתחום מסוים ובכך ירגיש משמעותי. בעידן האינטליגנציות המרובות, ריבוי המקצועות והחשיפה המתמדת למגוון תחומי עניין כל ילד יכול להצטיין.

כחלק מהנרטיב המועצתי "קיימות ככלי לדיאלוג ערכי" מתקיימת חשיבה מתמדת על האופן בו נמצה מכל תלמיד את מלוא סקרנותו, כישוריו, מאווייו.

לאורו של תחום התוכן הזה ולתחומי הצטיינות נוספים בתי הספר במטה יהודה נחשפים התלמידים למגוון רחב המאפשר מגוון ומייצר אקלים מיטבי בכל המסגרות החינוכיות.

בתי ספר רבים בחרו השנה להצטיין בתחום המתימטיקה, בתחום המדעים ובתחום האנגלית. והלמידה בנושאים אלו הופכת משמעותית ומועברת בשיטות הוראה מגוונות. מתקיימים לימודי אווירונאוטיקה, רובוטיקה ונפתחה כיתת הומניסטיקה.

חלק מבתי הספר היסודיים והתיכוניים הצטרפו לתכנית אמירים, תכנית המצטיינים של האוניברסיטה העברית, תכנית אמירים היא תכנית לימודים ייחודית המיועדת לתלמידים מצטיינים המעוניינים להרחיב את השכלתם במסגרת בין-תחומית. לתכנית מספר מטרות המשולבות זו בזו, ומבנה התכנית משקף את מורכבותה. מטרה עיקרית של התכנית היא מפגש עם שיטות חשיבה ומחקר של תחומים שונים ומטרה נוספת הינה היכרות עם מורשות תרבותיות שונות.

חלק מבתי הספר בחרו בתכנית "מצוינות 2000, תכנית חינוכית מובילה ויחידה מסוגה בישראל, הנותנת מענה לתלמידים מצוינים במערכת החינוך ויוצרת תרבות של מצוינות בית-ספרית. "מצוינות 2000" מתמקדת בתחומי דעת מגוונים כולל: מדעים ניסויים, חשיבה מתמטית, חלל, אסטרופיסיקה, טכנולוגיה ועוד.התכנית פועלת בשיתוף מוסדות מחקר ואקדמיה מהמובילים בישראל ובעולם.

בבתי ספר רבים מתקיימים הלימודים בטבע. אם בגינת הירק,  או בגינת פרפרים מרהיבה שתלמידים מתחזקים אותה, בחממות אותן תלמידים בנו  ובכפרים אקולוגיים שנבנו בהובלת מורים ובשיתוף ההורים. כמו גם פינות חי שונות המאפשרות לילדים לפתח אחריות לבעל חי ולטיפול באמצעות בעלי חיים.

הנרטיב המועצתי המקיים יוצר דיאלוג אף עם תחומי תוכן נוספים המייצרים מצוינות, תוך חיבור לדיסיפלינות שונות: חיבור בין קיימות- שמירה על הסביבה ופעילות אמנות ייחודית, כאשר התלמידים אוספים חפצים שאפשר לזרוק למחזור ובאמצעות הדרכה של מורה מוסמכת לאמנות הופכים את החפצים לאמנות סביבתית מרהיבה.

הרבה מבתי הספר במטה יהודה הינם בתי ספר מנגנים- במסגרתם נחשף התלמיד למגוון כלי נגינה ומקבל כלי נגינה והנחייה שבועית ממורה למוסיקה על הנגינה בכלים.

הושם דגש על טיפוח מנהיגות צעירה בכל בתי הספר וברובם  מונחות קבוצות מנהיגויות שונות כמו: מנהיגות צעירה של מועצת תלמידים,"ילדים ממצים ומרגישים" וכן מנהיגות ירוקה. נפתחו מגמות נוספות בתיכוניים בינהן מגמת מוסיקה ומגמת מחול.

כל אלו ועוד הרבה מאוד עשייה מאפשרים לתלמידים לחוות מגוון רחב של נושאים המפתחים את החושים ומרחיבים את הדעת מייצרים אקלים בית ספרי נינוח המאפשר לתלמיד למידה משמעותית ומיצוי יכולות מקסימלי.

תמונת נגינה