גודל טקסט: שלום, אורח התחברות לאתר הרשמה לאתר
מטה יהודה מטה יהודה מטה יהודה
תוכן

שירותי גישור מוזלים לתושבים

פורסם באתר בתאריך: 22/05/2014

 

כך פותרים סכסוכים במטה יהודה:

שירות חדש במטה יהודה: שיתוף פעולה בין אגף הרווחה במטה יהודה לבין "הבית לגישור ויישוב סכסוכים" יעניק שירותי גישור מוזלים לתושבים ומתן אפשרות לסיים סכסוכים תוך שעות. משה דדון: "פועלים להגברת האחווה ולצמצום המחלוקות בקרב תושבינו היקרים"

משה דדון: "שירות הגישור החדש נועד לקצר הליכים ולאפשר לתושבי מטה יהודה להמשיך קדימה בחייהם. החזון שהצבנו בפנינו 'להוביל באיכות החיים' נפרט לתחומים רבים וברוח זו נמשיך לממשו גם בשנים הבאות"

שיתוף פעולה חדש של אגף הרווחה במועצה האזורית מטה יהודה עם המוסד לגישור אזרחי - "גישור - הבית לגישור ויישוב סכסוכים" יסייע לתושבי המועצה לסיים מחלוקות וסכסוכים בדרך מהירה, רגועה וזולה.

"המועצה פועלת למתן שירותים בכל תחומי החיים כחלק מהמחויבות שלנו להעניק שירותים איכותיים, מקצועיים ומסורים לתושבים", מסר ראש המועצה משה דדון. "אנו פועלים מתוך רצון להגביר את האחווה ולצמצם המחלוקות בקרב תושבינו היקרים. שירות הגישור החדש נועד לקצר הליכים ולאפשר לתושבי מטה יהודה לשים את המחלוקות מאחור ולהמשיך קדימה בחייהם. החזון שהצבנו בפנינו 'להוביל באיכות החיים' נפרט לתחומים רבים וברוח זו נמשיך לממשו גם בשנים הבאות".

שירותי הגישור שיוצעו לתושבים מותאמים בעיקר לסכסוכים הבאים:

  • בן ממשיך - איך מחלקים את המשק בין האחים והאחיות לאחר פטירת ההורים.
  • גירושין - להתגרש בזמן קצר ובעלות נמוכה ולמנוע פגיעה חמורה בילדים.
  • סכסוכי משפחה - מתן פתרונות לסכסוכים כספיים מבלי לוותר על המשפחה.
  • סכסוכי עסקים - בעזרת הליך הגישור ניתן לקבל את המבוקש ולשמור על העסק, מבלי להרוס אותו בגלל ריבים בין השותפים או עם ספקים.
  • סכסוכי עבודה - ניתן לשמור על מקום העבודה ועל השם הטוב שלכם בעזרת הליך גישור.

בהמשך מתכננים במועצה להרחיב את שירותי הגישור ולהקים מרכז גישור קהילתי.

גישור לעומת הליך משפטי
להליך הגישור יתרון מובהק לעומת קיום הליך בבית המשפט. בניגוד לסחבת האופיינית בבתי המשפט, בהליך גישור ניתן לקבל פתרון מיידי באמצעות מגוון רחב של בעלי מקצוע: מגשר, עורך דין, כלכלן, איש תקשורת, פסיכולוג ויועצים נוספים. גם עלות הגישור זולה משמעותית מהליך משפטי. והחשוב ביותר, בהליך גישור שני הצדדים קובעים את התנאים המקובלים לפתרון בעוד שבבית המשפט מחליט השופט על הפתרון הראוי בעיניו.

לפרטים ניתן לפנות לאגף הרווחה במועצה האזורית מטה יהודה בטלפון 02-9900928 או לבית לגישור ויישוב סכסוכים בטלפון 03-5708807. שיחת ייעוץ ראשונית בחינם.

השירות החדש הינו חלק מתשתית שירותים חברתיים שמפתח אגף הרווחה המקדם את צרכי הרווחה האישית והחברתית של תושבי המועצה על ידי טיפול פרטני, קבוצתי וקהילתי. באגף צוות מקצועי ומיומן המתמחה בהיבטים שונים של טיפול במערכת המשפחתית והקהילתית. האגף פועל על פי חוקים והוראות משרד הרווחה וברוח מדיניות המועצה.

תחומי אחריות האגף: מתן המלצות לבית משפט לנוער, לבית משפט לענייני משפחה ולבתי הדין, התערבות מערכתית במצבי משבר, סיוע חומרי על פי קריטריונים, פיתוח קהילה תומכת לגמלאים, הפעלת מרכז לילד ולמשפחה, הפעלת מרכז היום לתושב הוותיק, הפעלת מועדוניות לילדים, הפעלת משפחתונים במגזר הערבי, מניעת קשיים תפקודיים באמצעות סדנאות, הדרכות ופיתוח קהילתי, מתן ייעוץ, ליווי או תיווך בכל פנייה של תושב, מתן תמיכה, סיוע וליווי אינטנסיבי וארוך טווח למשפחות וליחידים, מתן ייעוץ רב מקצועי במעונות היום לקשיים התפתחותיים.

באגף הרווחה מקפידים על עבודה בהתאם לכללי האתיקה תוך שמירה על סודיות, רגישות ומקצועיות, ומטפלים בפניות חירום בכל הנוגע לאלימות במשפחה, קשישים וילדים תוך מתן מענה ראשוני ביום הפנייה והיענות לפניות טלפוניות שוטפות בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ-7 ימי עבודה. עובדי האגף שמו להם למטרה להגיע לפגישה בבית התושב בכל פנייה שתידרש, ולהפעיל קבוצות טיפוליות להורים וילדים.

האגף מעניק לכל פונה טיפול משפחתי, זוגי וטיפול בילדים על ידי צוות מומחה עד שנה בהשתתפות עצמית סמלית. העובדים מפעילים פרויקטים להגנה על קשישים ונותנים מענה טיפולי לקשיש ולבני משפחתו במצבי סכסוך וסיכון. באגף מקפידים על מתן מענה טלפוני מיידי לכל פונה, ביקור בית על ידי עובד/ת סוציאלי/ת מומחים תוך שלושה ימים ופגישת ייעוץ לפונה ומשפחתו תוך 7 ימים.

כמו כן, מקפידים באגף הרווחה לקיים הרצאות אזוריות בנושא העברה בין דורית, צוואות וירושות, וסדנאות בנושא חובת הדיווח בחוק נוער על ידי פקידי הסעד.

 

 

שפת האתר
מקריא כעת. ביטול הקראה אוטומטית
לחץ על המתג התחתון להפעלה או כיבוי של ההקראה הקולית פתיחת הגדרות הקראה קולית

קול הקראה:

סיוון גלעד

מהירות הקראה:

איטי רגיל מהיר

הפעלת הקראה במעבר טאב:

פעיל כבוי

הקראה אוטומטית בכניסה לעמוד:

פעיל כבוי