מטה יהודה דלג >>
גודל טקסט: שלום, אורח התחברות לאתר הרשמה לאתר
מטה יהודה מטה יהודה מטה יהודה
תוכן

חדש במטה יהודה: שירות גישור לתושבים

פורסם באתר בתאריך: 10/07/2013
מועצת מטה יהודה החלה להפעיל שירות גישור לסכסוכים בתוך המשפחה * דדון: "השירות מונע סחבת משפטית מיותרת"

המגשרים. שירות חדש שפועל באגף לשירותים חברתיים במטה יהודה מאפשר לתושבים לפתור סכסוכים בזמן קצר ולהימנע מסחבת משפטית ממושכת. השירות ניתן במרכז לילד ולמשפחה ע"י עורך הדין יניב שוורצמן, יושב ראש לשכת המגשרים בישראל. השרות הוא בתשלום. ניתן לקבל שיחת ייעול טלפונית ללא תשלום.
 
"אצל הרבה מאוד אנשים שנמצאים בסכסוכים משפחתיים נוצר הרושם שהברירה היחידה היא לפתור סכסוכים בבית המשפט", אומר עו"ד שוורצמן. "בפועל הם גורמים לקרע בתוך המשפחה, פוגעים בילדים ונכנסים להרפתקה כלכלית של עשרות אלפי שקלים ודיונים משפטיים שנמשכים שנים. כל זאת בזמן שלמעלה מ-90 אחוז מהמקרים בהם אנשים בחרו בשירותי גישור ההליך נגמר לשביעות רצון הצדדים בזמן קצר ובסכום של מאות שקלים. זה מה שאנו מציעים כעת במטה יהודה".
 
שירות הגישור החדש גמיש בימים ובשעות ומותאם לזמנם הפנוי של הצדדים. בניגוד לנהוג לחשוב ברוב המקרים לא מדובר בפשרה אלא בפיתרון מוסכם שעונה על צרכיהם של כלל הצדדים בנושאים כמו גירושין, ירושה, בן ממשיך וכדומה. כל זאת במטרה לסיים את ההליך תוך מספר מפגשים בפרק זמן של חודשים ולפעמים אף פחות.
 
"כאשר אנשים בוחרים להיכנס להרפתקה משפטית התוצאות בהכרח חריפות", אומרים במרכז לילד ולמשפחה במטה יהודה. "זה קורע את המשפחה, פוגע בראש ובראשונה בילדים וגורם להם להפרעות קשב, גילויי אלימות והיעדר יכולות חברתיות. בתיקים רבים ההליך הנמשך בבית המשפט מרסק את הצדדים כלכלית. מדובר בהוצאה של עשרות אלפי שקלים ודיונים שנמשכים על פני שנים. אנחנו במטה יהודה יודעים שאפשר וצריך לעשות זאת אחרת,  בזמן קצר ותוך שמירה על טובת המשפחה. יש כאן מכלול שלם שנותן סיבה לנסות".
 
"השירות יעניק לפונים כל שנדרש כדי לסיים סכסוכים משפחתיים בהסכמה ולשביעות רצון הצדדים", מסרו מלשכת ראש המועצה משה דדון. "זהו שירות ייחודי נוסף שמעניק המרכז לילד ולמשפחה לתושבים כדי למנוע סחבת משפטית מיותרת. מהיום פונים קודם כל למרכז הגישור החדש במרכז לילד ולמשפחה ופותרים מחלוקות בדרכי שלום".
 
מה זה גישור?
בהליך הגישור מתקיים מפגש של צדדים שנמצאים בסכסוך בנוכחות מגשר, המסייע לצדדים להגיע לפתרון באופן שיהיה מוסכם על כל הצדדים. בהליך מציגים הצדדים את עמדותיהם ואת האינטרסים שהם חפצים להשיג במסגרת ההליך. הליך הגישור מסתיים כאשר האינטרסים של שני הצדדים מתקיימים באופן שמספק כל אחד מהם.
 
גישור הוא ההליך הטוב ביותר לפתרון סכסוכים ברוב הסכסוכים הקיימים. הליך הגישור מסתיים תוך מספר פגישות לא רב כך שהוא קצר באופן משמעותי מהליכים משפטיים בבתי משפט. הגישור מתנהל בשפה ברורה ויומיומית כך שקל להבין אותו. עלות הגישור זולה במאות אחוזים מהליך משפטי סטנדרטי.
 
היכולת של הצדדים להרגיש ביטחון במהלך פתרון הסכסוך היא תנאי מהותי להצלחת הגישור. זאת בשונה מהמתרחש כשבוחרים לנהל סכסוכים בבתי משפט. מי שמוותר על ניהול הסכסוך, בגלל "כאב הראש", מוותר מראש על זכויותיו, וייתכן שהדבר יותיר בו משקעים רבים בעתיד. תביעה משמעה כניסה למערכת משפטית לא צפויה, יקרה (תשלום אגרה, שכר טרחת עו"ד, ככל שלא מדובר בתביעה קטנה), ותובענית מאוד מבחינת זמן ההשקעה בהליך משפטי. הליך הגישור מהווה "דרך אלטרנטיבית" שיתרונותיה הרבים עולים על יתרונות הדרכים המוכרות.
 
פנייה דרך אגף הרווחה, מרכז לילד ולמשפחה.

 
שפת האתר
מקריא כעת. ביטול הקראה אוטומטית
לחץ על המתג התחתון להפעלה או כיבוי של ההקראה הקולית פתיחת הגדרות הקראה קולית

קול הקראה:

סיוון גלעד

מהירות הקראה:

איטי רגיל מהיר

הפעלת הקראה במעבר טאב:

פעיל כבוי

הקראה אוטומטית בכניסה לעמוד:

פעיל כבוי