במידה וחלון ההדפסה לא נפתח תוך מספר שניות לחץ כאן

יוצרים שינוי ב'הדסים'


בשנת הלימודים תשע"ח תמנה קהילת בית הספר היסודי 'הדסים' בצור הדסה כ-450 תלמידים וכ-40 אנשי צוות, ב-19 כיתות ובהן שתי כיתות חינוך מיוחד. לקראת השנה שבפתח קבעו בבית הספר את הסלוגן 'יוצרים שינוי ב'הדסים' כמוטו המוביל לשנה הקרובה. במסגרת תהליך זה, עובר הצוות הכשרה שנועדה לעודד יזמות אישית ולהוביל כל תלמיד לפעול במסגרת יוזמה אישית או קבוצתית.

'יוצרים שינוי' היא תכנית חינוכית בינלאומית הפועלת  במדינות שונות ברחבי העולם, במטרה להעצים ילדים ונוער להאמין ביכולתם ליצור שינוי חיובי בנושאים הנוגעים לליבם ורלוונטיים לחייהם.

בתהליך של 'חשיבה מעצבת' (Design Thinking) בן ארבעה צעדים פשוטים, המבוססים על כישוריהם וחזקותיהם, התלמידים יוצרים פרויקטים חברתיים וקהילתיים במגוון רחב של תחומים כגון איכות סביבה, בריאות, התנדבות ותזונה. השנה יקדמו ב'הדסים' תהליכי למידה מבוססי פרויקטים למען הקהילה (SPBL). 

"כל שנה מתחילה בתקווה גדולה ושמחה רבה לקראת למידה ועשייה מרובה", אומרת מנהלת בית הספר, תקווה קראוני. "צוות בית הספר חרט על דיגלו להפוך את המקום הנפלא הזה לרלבנטי ומשמעותי לחיי הילדים בהווה ובעתיד. בבסיס החשיבה שני ערוצים עיקריים: חינוך לערכים ואהבת הלמידה. למועצה, למשרד החינוך ולהנהגת ההורים חלק בלתי נפרד בחשיבה, בעשייה, בתמיכה. בסיועם אנו מרחיבים את האפשרויות ופותחים הזדמנויות חדשות בפני התלמידים. זו ההזדמנות לומר תודה לכל התומכים בעשייה הבית ספרית ב'הדסים' ולאחל שנה טובה לכולם".

ב'הדסים' שמים דגש על חינוך לערכים-יהודיים, ציוניים והומניסטים, ומובילים את הערכים המשותפים לשלוש תפיסות אלה כבסיס לחינוך אזרחי.  הדברים עולים מתוך מתן דוגמאות מפרשת השבוע ואירועים היסטוריים, תוך עידוד ראייה ביקורתית. לצד זאת, מעודדים בבית הספר את הילדים למעורבות ואכפתיות חברתית במגוון תפקידים. למעלה מ-75% מתלמידי 'הדסים' שותפים לוועדות שונות, שנועדו לתת שרות לקהילה.

באשר לערך 'אהבת הלמידה' בוחרים ב'הדסים' לעודד אחריות אישית כקו מנחה בתהליכי ההערכה והלמידה. הילדים נחשפים למגוון תוכניות ושיעורים מעשירים היוצרים חוויית למידה. כל זאת, תוך חשיפה לתחומי עניין רבים המאפשרים לילדים להתנסות ולהתפתח בתחומים הקרובים ללבם. זאת, במטרה לתרום לקהילה וחברה איכותית יותר, הדואגת לפרט ולכלל כאחד.
 

[pic_19920]