במידה וחלון ההדפסה לא נפתח תוך מספר שניות לחץ כאן

חטיבת ביניים חדשה במטה יהודה


חטיבת ביניים צומחת תיפתח במטה יהודה ב-1 בספטמבר.  בשנה הראשונה תיפתח החטיבה לכיתות ז'-ח' ובשנה שלאחר מכן, תיפתח שכבת ט' ותיקלט שכבת ז' חדשה. החטיבה החדשה, משלבת-יצירתית, תנוהל בידי רשת 'ברנקו וייס', לה ניסיון מוכח ורב שנים בניהול בתי ספר. בשנותיה הראשונות תפעל החטיבה באופן זמני בצור הדסה.

לניהול החטיבה נבחרה ענבל פיקהולץ שילה (42), נשואה ואם לשלושה, בעלת ניסיון רב שנים של ניהול פדגוגי וחינוכי.

פיקהולץ שילה החלה את דרכה בחינוך המשלב כמנהלת החינוכית של רשת 'מיתרים', והייתה בין מקימי ומפתחי הרשת. בין היתר, פיתחה את התפיסה החינוכית והפדגוגית, תכניות הלימוד והכשרות הצוותים ועבדה עם בתי הספר, המנהלים, עמותות ההורים והקהילות. משם המשיכה לניהול בית הספר הדמוקרטי ברעננה הנותן מענה לילדים מגיל הגן ועד לחטיבה. בהמשך הובילה הכשרת מורים במכון 'כרם' בירושלים במסגרת תכנית 'השקפה - מורים מובילים', של משרד החינוך. כמו כן, הובילה תכניות לגידול במספר המורים בני העדה האתיופית בירושלים והכשרת מורים יהודים המלמדים עברית במזרח העיר.

"לאורך כל שנותיי בחינוך בחרתי להוביל תכניות ופרויקטים משמעותיים", מספרת פיקהולץ שילה. "גדלתי עם רשת 'מיתרים' והתפיסות שלה. המשכתי לניהול בתי ספר ופרויקטים נוספים וכעת לאחר הפסקה קצרה הרגשתי צורך לחזור ולעסוק בניהול. חיפשתי מקום בו אוכל להוביל ילדים, צוות וקהילה לעשייה חינוכית משמעותית. אני שמחה ונרגשת לקחת חלק בהקמתה וביסוסה של חטיבת הביניים החדשה במטה יהודה שהינה חטיבה המשלבת בין זהויות שונות בחברה".

בשבוע שעבר התקיים מפגש ראשון עם ההורים במעמד ראש מינהל חינוך במטה יהודה, ניב בר גיא, ד"ר עליזה בלוך, מנהלת בתי ספר שש שנתיים ברשת 'ברנקו וייס' והנהלת בית הספר. במפגש הוצגו מאפייניה הייחודיים של החטיבה בה יינתן דגש על מגוון תחומי דעת, דרכי למידה והתנסות.

במפגש הוצגו שלושת המאפיינים העיקריים עליהם יישענו החינוך והלמידה בחטיבה. המאפיין הראשון, החינוך המשלב, במובן של זהויות שונות על רצף הדתי-חילוני, מרכז-פריפריה, מגדר ומעמד סוציו אקונומי. הרעיון הוא שבית הספר יכיל מגוון רחב של אוכלוסיות וזהויות וייתן ביטוי ולכולם, תוך יצירת שפה ברורה לכל תלמידה ותלמיד, הכרה  של זהויות אחרות לעומק ובניית חיים משותפים.

המאפיין השני, החינוך היצירתי בשני מובנים. האחד, הילדים יחוו ויתנסו במגוון דרכי ביטוי ותחומי דעת – אמנות, מוסיקה, פיסול, נגרות, תנועה ועוד. בית הספר יתייחס ליצירתיות באופן שיסייע להרחיב את עולם האפשרויות של התלמידים בהווה ובעתיד ולפתח זהות עשירה. השני, התאמת מבנה בית הספר לעולם הלמידה, הידע והמיומנויות בימינו. בחטיבה יתאימו את המבנה המסורתי של כיתה, מורה ותוכן לצרכים העכשוויים. בית הספר יבנה דרכי הוראה ולמידה שיותאמו לילדים ולמורים. המטרה היא לפתח ילדים הלומדים מתוך עניין, התנסויות ופיתוח יכולות של לומד עצמאי בעל ידע רב ויכולת עשייה משמעותית.

המאפיין השלישי הוא ביטוי לכל תלמיד ולכל קול שונה. בחטיבה שואפים תת מקום לכל תלמיד, להקשיב לקולות, לשמוע אותם ולתת מענה לשונות ולמגוון.

"המועצה חונכת חטיבה חדשה עם לא מעט שאיפות ותקוות", מסכם ראש מינהל חינוך, ניב בר גיא. "מותר לציין כי הדברים ייבנו בתהליך משותף לאורך זמן שיותאם למקום הפעילות, לקהילה שתזין אותו, למורים שיפעלו בו. זו הזדמנות נדירה להצטרף למסגרת חדשה וייחודית הבונה עצמה במטה יהודה".

 

[pic_19871]